Polis eğitim kurumlarında okutulan inkılap tarihi ders kitaplarının içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET. Bu tez kapsamında, Polis eğitim kurumlarında okutulan İnkılap Tarihi ders kitaplarının içeriği incelenmektedir. Bu başlık altında Türkiye Cumhuriyeti' nin tarihsel gelişimi incelenmiş, Osmanlı Devleti'nden Türkiye Cumhuriyeti'ne geçişin kitaplarda yeterince incelenmediği görülmüştür. Bu süreçte Cumhuriyet ve demokrasi kavramlarının öğrenciye anlatılış şekli de değerlendirilerek, üzerinde daha fazla durulması gerektiği vurgulanmıştır. Öğrencinin geçmiş, bugün ve gelecek arasında ilişki kurması açısından, kitapların bu süreci takip edişleri de araştırılan unsurlardan birisidir. Bu bağlamda öğrenciye güncel ve yakın tarihi ilgilendiren bilgilerin verilmesi için Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ders konusu olarak verilmesi gerçeği ortaya çıkmaktadır. Atatürk İlkelerinin yorumlanmasının kitaplara göre ne gibi farklı unsurlar taşıdığı ile bu ilkelerin öğrenciye veriliş şekli de incelenen konulardandır. Atatürk İlkelerine güncel yorumlar getirilip, daha bilimsel bilgilerin verilmesi öğrencinin monotonlaşmış tarih öğretisinden kurtulmasını sağlayacaktır. Atatürk'ün hayatının anlatılması ile silah arkadaşları hakkında verilen bilgilerin yetersiz kaldığı da bir başka gerçektir. Atatürk'ün nasıl tanıtılması gerektiği de tartışılarak, bu tartışmadan onu anlatırken daha gerçekçi ifadelerin kitaplara konulması lüzumu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak kitapların öğrencinin gelişiminde kazandığı rol açıklanarak, güncel ve polis kurumlan için yeni kitapların yazılması gerçeği tespit edilmiştir. ABSTRACT In this thesis, Lesson Books' of Revolution History data was researched. Under this title, Turkish Repulic's historical process was researched and it was understood that changing from Ottoman Empire to Turkish Republic wasn't researched in detail. In this period also method of teaching concept of republic and democracy was evaluated and it was emphasized that they must attach importance to these concepts. From the point of students' to contact among history, today and future, books' following of this process was one of the subjects that was researched. It was emerged that Turkish Republic's history should be taught to the students. Differences of explanation of Atatürk' s rule according to the different books and way of teaching of these rules were among the researched subject. Explanation of Atatürk' s rules and giving more scientific knowledge will provide students be far from monotonous history learning. Shortage in telling Ataturk's life and his gunfriends is another reality. After negotiating how to introduce Atatürk, it was understood that more real explanation should be used in the books. Consequently, By explanation efficiency of books in students progress, it was understood that new and updated books should be written for police education section. VI
Collections