The use of formulaic language by English as a foreign language (EFL) learners in oral proficiency exams
dc.contributor.advisor | Ortaçtepe, Deniz | |
dc.contributor.author | Üstünbaş, Ümran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39910 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin çoklu-görevli konuşma sınavlarında, müfredatlarında ders kitapları yoluyla yer alan kalıp ifadeleri nasıl kullandıklarını ve kullanımlarının akıcılıkları ve dil yeterlilikleriyle ilişkisini incelemektedir. Çalışma, Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda, farklı seviyede 190 İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciyle yürütülmüştür. Katılımcıların kalıp ifadeleri nasıl kullandığını incelemek amacıyla, ders kitaplarının içerik analizi yapılmıştır ve her bir ifadenin kitapta geçme sıklığı belirlenerek hedef ifadeler listesi oluşturulmuştur. Sonrasında, öğrencilerin kalıp ifadeler kullanımını incelemek amacıyla konuşma sınav videolarının içerik analizi yapılmıştır ve her iki içerik analizinin sonucu karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin kalıp ifadeler kullanımını akıcılık ve dil yeterlilikleriyle ilişkilendirmek amacıyla, öğrencilerin akıcılıkları için aldıkları puanlar ve sene sonu dil yeterlilik puanları göz önünde bulundurulmuştur.Her bir ifadenin kitapta kaç kez geçtiği ve çalışmanın katılımcıları tarafından doğru bir biçimde kaç kez kullanıldığı sayılarak gerçekleştirilen içerik analizlerinin sonuçları, öğrencilerin kitaplarında geçen ifadeleri çoğunlukla doğru bir şekilde kullandıklarını ve bu öğrencilerin ayrıca kitaplarında geçmeyen ifadeleri de kullandıklarını ortaya çıkarmıştır. Kalıp ifade kullanımı ile akıcılık ve dil yeterliği arasındaki ilişkinin incelenmesi sonucu, bu değişkenler arasında istatiksel olarak önemli bir ilişki olduğu ve bu değişkenlerin birbiriyle bağlantılı kavramlar olduğu ortaya konulmuştur. Çalışmanın bulguları, öğrencilerin ders kitapları yoluyla müfredatlarında bulunan kalıp ifadeleri kullandıklarını ve bu ifadeleri kullanmalarının akıcılıkları ve dil yeterlilikleriyle bağlantılı olduğunu belirtmektedir. Bu bulgular doğrultusunda; çalışma, gelecekteki kalıp ifadeler öğretim uygulamalarına ışık tutmakta olup; müfredat ve materyal geliştirme ve dersleri yürütme konularında öğretmenler, yöneticiler, materyal ve müfredat geliştirenler için çıkarımlar sunmaktadır.Key words: formulaic language, fluency, overall proficiency, oral proficiency exams, course book, curriculum | |
dc.description.abstract | This study investigates in what ways EFL learners use formulaic language that is taught in their curriculum through course books when taking oral proficiency exams with multi-task and whether there is a relationship between their formulaic language use and their scores of fluency and overall proficiency. The study was carried out with 190 EFL learners with different proficiency levels at Bülent Ecevit University, the School of Foreign Languages. In order to examine the ways of formulaic language use by the participants, a content analysis of the course book was carried out so as to determine the target formulaic language list with the frequency of occurrence of each expression in the book. After that, a content analysis of the video recordings of oral proficiency exams was performed to see the students' formulaic language use and the results of the two content analyses were compared in order to draw conclusions. In order to relate the students' formulaic language use to their fluency and overall proficiency, the scores that the students have received for fluency and their proficiency scores at the end of the academic year were taken into consideration. The results of the content analyses conducted by counting the number of the occurrence of each expression in the book and their accurate use by the participants revealed that the students mostly used the formulaic expressions in the book accurately while they also used expressions that are not included in the book. The data gained through the analysis of the relationship between formulaic language use and fluency and overall proficiency revealed a statistically significant relationship between the related variables implying that they are interconnected concepts. These findings suggest that the students use formulaic language taught in their curriculum through course books and their formulaic language use is related to their fluency and overall proficiency. In light of these findings, the study sheds light on the future teaching practices for formulaic language and it offers implications for stakeholders such as instructors, administrators, curriculum and material developers in order to design curricula, develop materials and teach classes.Anahtar sözcükler: kalıp ifadeler, akıcılık, dil yeterliliği, konuşma sınavları, ders kitapları, müfredat | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The use of formulaic language by English as a foreign language (EFL) learners in oral proficiency exams | |
dc.title.alternative | İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşma sınavlarında kalıp ifadeler kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Talking patterns | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Expressive language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10047730 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363116 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |