Show simple item record

dc.contributor.advisorAydınlı, Julıe Ann
dc.contributor.authorKüllü Sülü, Ayfer
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:52Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:52Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39909
dc.description.abstractBu çalışma, anadili İngilizce olan öğretmenlerin (NESTs) kültürlerarası hassasiyeti arttırmadaki rolü; öğrencilerin anadili İngilizce olan (NESTs) ve olmayan (NNESTs) İngilizce öğretmenlerinin kültürlerarası hassasiyeti arttırmadaki ve hedef kültürü öğretmedeki rolleri ile ilgili fikirleri; akademik bölüm, cinsiyet, geçmişteki kültürlerarası deneyimler, ulus, bilinen yabancı diller ve mezun olunan lise türü gibi çeşitli faktörlerin kültürlerarası hassasiyet üzerine olan etkileri konularına odaklanmaktadır. Çalışmaya Türkiye'deki altı farklı üniversiteden 435 İngilizce Hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Katılımcıların 196'sı yalnızca anadili İngilizce olmayan öğretmenlerden eğitim alıyorken 239'u anadili İngilizce olan ve olmayan İngilizce öğretmenlerinden eğitim almıştır. Çalışmada üç bölümden oluşan bir anket kullanılmıştır: katılımcılarla ilgili demografik bilgileri içeren açık uçlu ve çoktan seçmeli sorular, kültürlerarası hassasiyet ölçeği ve öğretmenlerin kültürlerarası ölçeği arttırmadaki rolleri ile ilgili öğrencilerin fikirlerini içeren bir bölüm. Analiz yapılırken veriler, katılımcıların anadili İngilizce olan ve olmayan öğretmenlerden eğitim almaları, akademik bölümleri, cinsiyetleri, geçmişteki uluslararası deneyimleri, ulusları, bildikleri yabancı diller ve mezun oldukları lise türüne gore gruplandırılıp karşılaştırılmıştır. Çalışmada katılımcıların anadili İngilizce olan ve olmayan öğretmenlerinin, öğrencilerin kendi kültürlerine ve diğer kültürlere karşı hisleri üzerine etkileri ve kültür öğretimi ile ilgili fikirleri de incelenmiştir. Bulgular, anadili İngilizce olan ve olmayan öğretmenlerden eğitim alan öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık seviyeleri arasında önemli bir farklılık olmadığını, ancak öğrencilerin anadili İngilizce olan öğretmenlerin diğer kültürlere karşı öğrenci hislerini daha olumlu yönde etkilediğine inandığını göstermiştir. Bulgulara göre uluslararası deneyim ve yabancı dil bilmek kişilerin iletişim kurarken kendilerine güvenmelerine katkı sağlamıştır. Ayrıca, erkek öğrenciler kendine güven noktasında yüksek puan alırken, kız öğrenciler ise iletişimde nezaket ve dikkat noktasında yüksek puan almıştır. Bir diğer bulguya göre ise öğrenciler `aile` faktörünün diğer kültürlerle ilgili fikirlerini en çok etkileyen etmen olduğunu düşünmektedirler. Bu çalışma, yalnızca anadili İngilizce olmayan öğretmenlerden eğitim alan ve anadili İngilizce olan öğretmenlerden de eğitim alan öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık seviyeleri arasındaki farklılıklara odaklanarak, varolan literature katkıda bulunmuştur. Çalışma ayrıca akademik bölüm, cinsiyet, geçmişteki uluslararası deneyimler, mensup olunan ulus, bilinen yabancı diller ve mezun olunan lise türü gibi çeşitli faktörlerin kültürlerarası duyarlılık üzerine etkilerini inceleyerek kültürlerarası iletişim literatürüne katkıda bulunmuştur. Son olarak, bu çalışma dil öğretimi ile ilgilenen kurumların, yabancı dil öğretmenlerinin, özellikle de yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin faydalanabileceği ve kültür öğretimini düzenleyebilecekleri pedagojik uygulamalar sunmuştur.Anahtar Sözcükler: Kültürlerarası Hassasiyet, Kültürlerarası İletişim Yeterliği, anadili İngilizce olan öğretmenler (NESTs), anadili İngilizce olmayan öğretmenler (NNESTs), uluslararası deneyim, cinsiyet, yabancı diller
dc.description.abstractThis study investigated the role of native English speaking teachers (NESTs) in promoting intercultural sensitivity (IS), student ideas about the role of NESTs and non-native English speaking teachers (NNESTs) in terms of promoting IS and teaching target culture, and the effect of various other factors such as academic departments, gender, previous international experience, nationality, foreign languages and type of high school graduated from. The participants were 435 English preparatory class students from six different universities in Turkey, 196 being taught by only NNESTs while 239 being taught by both NESTs and NNESTs. A questionnaire was used to collect data which was composed of three parts: open-ended and multiple-choice questions to gather demographic information about the participants; an intercultural sensitivity scale, and a section with questions about the role of teachers in promoting IS. The analysis was done by grouping and comparing participants' IS scores according to whether they were educated by NESTs or NNESTs, their academic departments, gender, previous international experience, nationality, foreign languages and high schools. Also, the participants' ideas about NESTs and NNESTs in terms of their effects on students' feelings about their own culture and other cultures, and teaching culture were investigated.The findings indicated that even if there is not a statistically significant difference between total IS scores of students educated by NESTs and NNESTs, students feel that NESTs have a more positive effect on students' feelings towards other cultures. According to the findings, international experience and knowing a foreign language contribute to one's interaction confidence. Also, male students scored higher in interaction confidence while female students scored higher in interaction attentiveness. It was also found that students think family is the most effective element in forming students' opinions about other cultures. The study contributes to the existing literature by having studied IS level differences between students taught exclusively by NNESTs and those who have had exposure to NESTs. The study also contributes to the intercultural communication literature by investigating various factors such as academic departments, gender, previous international experience, and the number of foreign languages known, which may have an effect on students' IS levels. Lastly, the present study offers some pedagogical implications that institutions teaching foreign languages, and language teachers (especially EFL teachers) can benefit from, and revise their culture teaching practices accordingly.Key Words: Intercultural Sensitivity, Intercultural Communication Competence, NESTs, NNESTs, international experience, gender, foreign languagesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe role of native English speaking teachers in promoting intercultural sensitivity
dc.title.alternativeAnadili İngilizce olan İngilizce öğretmenlerinin kültürler arası hassasiyeti arttırmadaki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmIntercultural sensitivity
dc.subject.ytmIntercultural communication
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10046935
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363118
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess