Bilgi iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin işletmelerdeki önemi ve uygulamadan örnekler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
XI ÖZET Bilgi ve iletişim teknolojileri adı altında toplayabileceğimiz bir çok teknolojik gelişme hayatımızın her yönünde olduğu gibi işletme Yönetimi alanında da gözle görülür bir değişim süreci yaşanmasına sebep olmuştur, özellikle kişisel bilgisayarlardan ağ bilgisayarlarına geçiş evresinde gözlemlediğimiz çalışma ağları mantığı ve şirket içi intranet uygulamaları, gerek sabit gerekse mobil telekomünikasyon kanallarının bu çalışma ağlarını birbirlerine bağlaması ile o ana değin tahmin edilemeyecek kadar geniş bir kullanıcı kitlesinin kullanımı ile karşı karşıya kalmıştır. Bu yaygın kullanım, 1980'lerin sonlarına doğru, ölçeğini ve niteliğini geliştirerek bugün jnternet adını verdiğimiz dünya çapındaki ağ üzerinde etkileşim ve haberleşmeyi sağlayan son hâlini almıştır. Günümüzde işletmeler, satmalına süreçlerinden pazarlamaya, müşteri ilişkileri yönetiminden insan kaynakları uygulamalarına kadar bir çok alanda elektronik ortamı kullanabilmektedir. Bu çalışmada; örgütsel iletişim faaliyetlerinin, gelişen Bilgi ve İletişim Teknolojileri ile entegrasyonu sonrasında yaşanan değişimler ve gelişimler açıklanmaya çalışılmıştır. Tez çalışmasının uygulama bölümünde, örgütsel büyüklük ve insan Kaynakları yapısı bakımından Türkiye'nin önde gelen bir bankasının mevcut iletişim altyapısı ve uygulamaları örnek olay yöntemi ile incelenerek, öneriler getirilmeye çalışılmıştır. ABSTRACT Technological developments, which can be gathered under the name of Information and Communication Technologies, have caused a significant change in Business Administration as well as in many other aspects of our lives. Especially after telecommunication and mobile channels have connected the independent networks to each other, Networking and Intranet applications, which came about as a result of the shift from Personal Computers to Network Computers, has found an unexpected widespread usage. At the end of the 80's, this widespread usage (expanding its size and capabilities) shaped itself as Internet, which allows interactivity and communication on the World Wide Web. Nowadays, companies are able to use electronic infrastructure for almost all areas; from purchasing to marketing and from customer relationship management to human resources applications. In this study, changes and developments, which have been encountered after integration of internal communication activities with information and communication technologies, are tried to be explained. In the last chapter of this thesis study, existent communication infrastructure and communication applications of one of the leading banks in Turkey, in terms of organisational size and human resources structure, are studied by using the case study methodology, furthermore, suggestions about these issues are aimed to be brought. XI ÖZET Bilgi ve iletişim teknolojileri adı altında toplayabileceğimiz bir çok teknolojik gelişme hayatımızın her yönünde olduğu gibi işletme Yönetimi alanında da gözle görülür bir değişim süreci yaşanmasına sebep olmuştur, özellikle kişisel bilgisayarlardan ağ bilgisayarlarına geçiş evresinde gözlemlediğimiz çalışma ağları mantığı ve şirket içi intranet uygulamaları, gerek sabit gerekse mobil telekomünikasyon kanallarının bu çalışma ağlarını birbirlerine bağlaması ile o ana değin tahmin edilemeyecek kadar geniş bir kullanıcı kitlesinin kullanımı ile karşı karşıya kalmıştır. Bu yaygın kullanım, 1980'lerin sonlarına doğru, ölçeğini ve niteliğini geliştirerek bugün jnternet adını verdiğimiz dünya çapındaki ağ üzerinde etkileşim ve haberleşmeyi sağlayan son hâlini almıştır. Günümüzde işletmeler, satmalına süreçlerinden pazarlamaya, müşteri ilişkileri yönetiminden insan kaynakları uygulamalarına kadar bir çok alanda elektronik ortamı kullanabilmektedir. Bu çalışmada; örgütsel iletişim faaliyetlerinin, gelişen Bilgi ve İletişim Teknolojileri ile entegrasyonu sonrasında yaşanan değişimler ve gelişimler açıklanmaya çalışılmıştır. Tez çalışmasının uygulama bölümünde, örgütsel büyüklük ve insan Kaynakları yapısı bakımından Türkiye'nin önde gelen bir bankasının mevcut iletişim altyapısı ve uygulamaları örnek olay yöntemi ile incelenerek, öneriler getirilmeye çalışılmıştır. ABSTRACT Technological developments, which can be gathered under the name of Information and Communication Technologies, have caused a significant change in Business Administration as well as in many other aspects of our lives. Especially after telecommunication and mobile channels have connected the independent networks to each other, Networking and Intranet applications, which came about as a result of the shift from Personal Computers to Network Computers, has found an unexpected widespread usage. At the end of the 80's, this widespread usage (expanding its size and capabilities) shaped itself as Internet, which allows interactivity and communication on the World Wide Web. Nowadays, companies are able to use electronic infrastructure for almost all areas; from purchasing to marketing and from customer relationship management to human resources applications. In this study, changes and developments, which have been encountered after integration of internal communication activities with information and communication technologies, are tried to be explained. In the last chapter of this thesis study, existent communication infrastructure and communication applications of one of the leading banks in Turkey, in terms of organisational size and human resources structure, are studied by using the case study methodology, furthermore, suggestions about these issues are aimed to be brought.
Collections