Yerel yönetimlerde toplam kalite yönetimi ve uygulama örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya ölçeğindeki sosyoekonomik ve siyasal değişimler, devlet-toplum ilişkilerini yeniden tanımlamaktadır. Yurttaşların kamu hizmetlerinden yeni talep ve beklentileri, kamu yönetiminin daha etkin ve verimli hizmet sunması için yeni gerekçeler oluşturmaktadır. Daha etkin ve verimli yönetim modelleri arayışları geçmişte de vardı ama bu arayışlar yerel yönetimlerde daha yaygınlaşmıştır. Özel sektörde uygulanan TKY'nin, uygulanabilirliği bugün kamu yönetimi için de tartışılmaktadır. Bu tezin de nihai amacı, yerel yönetimlerde uygulanmak istenen TKY yaklaşımını analiz etmektir. `Yerel Yönetimlerde Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulama Örneği` adını taşıyan bu çalışmanın birinci bölümünde yerel yönetimler ve TKY konulan incelenmiştir. Bu bölümün ilk kısmında, yerel yönetim kavramından hareket ederek, yerel yönetimlerin varlık nedenleri üzerinde durulmuş; gündemdeki yasal düzenlemelere ve yapısal değişikliklere değinilmiştir. Belediyeleri yemden yapılanmaya zorlayan faktörler üç yeni yönetim kültürünün bileşenleri üzerinde durulmuştur. İkinci kısmında ise kalite yönetimine değinilmiştir. Kalite, TKY, ISO kavramlarının teorik yapısı sunulduktan sonra, sektörel yapıya göre kalitenin nasıl farklı şekilde değerlendirildiği vurgulanmıştır. İkinci bölümde, TKY yaklaşımım uygulayan iki belediye karşılaştırılarak incelenmiştir. Bu bölümde alan çalışmasının kavramsal çerçevesi çizilmiştir. Değirmendere ve Bahçeşehir Belediyeleri'nin tercih edilme nedenlerinden birisi, iki belediyenin de belde belediyeleri olmalarıdır. Değirmendere, TKY konusunda çalışan ilk belediyedir. Bahçeşehir Belediyesi ise, TKY konusunda henüz yeni çalışmaya başlamıştır. Sosyo ekonomik yapısı, hizmet ettiği insanların heterojenliği, hizmetlerin niteliği ve olanakları bakımından; Değirmendere tipik, Bahçeşehir Belediyesi ise atipik örnekler olarak kabul edilmiş ve değerlendirilmiştir. Bu kısım, alanda derinlemesine mülakatlarda edinilen sübjektif izlenimlerin ve yanıtların analizlerinin bulgularıyla sona erdirilmiştir. Tez çalışmasının sonunda ise, yapılan teorik ve uygulamalı çalışmalar değerlendirilmiş ve kısaca sunulmuştur. Yerel yönetimlerin TKY çalışmaları için bazı önerilerde bulunulmuştur. The political and socio-economical changes in the world scale have been causing to redefine the government-society relations. Citizens have new demands and expectations of new public services. These developments forces government to be restructured in effective and productive way. In fact, the seeking of more effective and productive management models have been always an issue. These issues have especially got importance in local government. Nowadays it is argued for public sectors about TQM which has been applied at private sectors for a long time. The main goal of this thesis is to analyze the TQM approach at local government. At the first chapter, with the headline of `TQM at Local Government and Application Example`, the local govenment and TQM had examined. At the first part of this chapter, it is mentioned the existence reasons of local government by the view of local government concept. The factors that forces municipalities to restructure and new administrative system components had told. The theoretical base of quality, TQM and ISO is presented in conseptual-wise. Then according to the sectoral structure, it is mentioned of quality valuation. At the second chapter the municipalities which are appling the TQM approach are compared. In tins chapter the conceptual frame of survey is drawn. One of the reason of choosing Bahçeşehir and Degirmendere Municipalities is that both of them are working in a narrow rural area. Municipality of Degirmendere which has been working about TQM is the first one. Municipality of Bahçeşehir has just began to apply TQM. With socio economic wise, the heterogemty of the public services, the possibilities and productivities, it is accepted and evaluated that Degirmendere is a typical, Bahçeşehir is an a-thpical model. This chapter is ended by the analizes subjective impression which has taken from the deep interviews. At the end of the thesis, meorical and applied studies are evaluated and presented, suggestions were given of QTM studies.
Collections