İşletmeden işletmeye (B2B) elektronik ticaret ve Türkiye uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bundan bir kaç yıl öncesine kadar işletmelerin büyük bir çoğunluğu ürün veya hizmet odaklı bir yapıya sahiplerdi. Uzun zaman bu yapılarını belirli fiziksel katmanlarda hayata geçirerek günümüze gelmiş olan işletmeler, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişimle beraber yeni dinamiklerin etkisiyle karşılaşmıştır. Bilgi ve iletişim teknolojileri ve özellikle İnternetin sunduğu hız, yüksek derecede verimlilik ve etkileşimin yanı sıra küreselleşmenin getirdiği sınırların kalkması ve tek bir pazar yaklaşımı, işletmelerin yepyeni bir ortamda iş yapmalarına neden olmuştur. Tezin birinci bölümünde elektronik ticaretin bugünkü uygulamalarının ortaya çıkmasına neden olan bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler incelenmiştir. Yeni ekonominin gelişimi, Internet devrimi, günümüzdeki işletmelerin sahip olduğu teknoloji altyapısı, e-ticaret uygulamalarının bileşenleri, e-ticaretin faydaları ve yaşanan sorunlar bu bölümde incelenmiştir. İkinci bölümde ise işletmelerarası e-ticaretin gelişimi ve etkili olan unsurlar ele alınmıştır. Ayrıca pazarın bugünkü durumunu analizi yapılmış ve işletmelerarası e-ticaretin vazgeçilmez bir parçası olan e-tedarik fonksiyonu geniş bir şekilde incelenmiştir. Tezin üçüncü bölümünde e-pazaryerlerinin gelişimi, e-ticaret içindeki yeri verilen örneklerle belirtilmiştir. E-pazaryerlerinin türleri, farklı pazaryeri modelleri, işletmeler için sağladığı faydalar incelenmiştir. Ayrıca e-pazaryerlerinin günümüzdeki öneminin yam sıra karşılaşılabilecek risklere de bu bölümde yer verilmiştir. Ayrıca bu bölümde çalışmayı desteklemek amacı ile örnek bir e-pazaryeri incelenmiştir. E-pazaryeri uygulamalarının öncüsü olan Amerika kökenli olan E-Steel firmasının kurduğu dikey e-pazaryeri modelinin nasıl işlediği ve sahip olduğu fonksiyonları ele alınmıştır. XI ABSTRACT Enterprises used to be more product or services oriented for a long time. This approach has effected the structures and business models of the enteprises but as the information and communications technologies developed fast, these enterprises are facing some new dynamics. ' Information and communication technologies, especially Internet, is realizing the expectations like high productivity and interactivity and the global market approach that was driven by the globalisation, force enterprises to conduct business in diffirent environments. The first chapter of this thesis is considering the main developments in information and communication technologies that provided a platform for todays high level applications. Emergence of the new economy, the Internet revolution, the infrastructure of todays enteprises, the components of e-commerce and the problems that enterprisies face are analyzed in this chapter. The second chapter is negotiating the evolution and drivers of business to business e- commerce. Also, the current status of the market is analyzed and e-procuremet, which is the crucial component of business to business e-commerce, is defined. The third section of the thesis is about the evolution of e-marketplaces, with the examples of their position in e-commerce. The types of the e-marketplaces, different models of e- marketplaces, and benefits of e-marketplaces are considered. Besides, the importance of the e-marketplaces and the risks are discussed. An example of e-marketplaces is examined in this section. E-Steel, The visionary and leadind e-marketplace of US is considered and the functions and the processes of this vertical marketplace is examined.
Collections