Exploring the academic and social challenges of visually impaired students in learning high school mathematics
dc.contributor.advisor | Çorlu, Mehmet Sencer | |
dc.contributor.author | Bayram, Gözde İrem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:52Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39908 | |
dc.description.abstract | Kaynaştırma eğitim ile görme engelli öğrenciler standart dersliklere dâhil edilmiş ve farklılaştırılmış matematik eğitimi, tüm öğrencilerin akademik başarı sağlamalarına ve sosyal gelişim göstermelerine hitap etmek için büyük önem taşımaya başlamıştır. Ancak, görme engelli öğrencilerin deneyimleri özelinde kaynaştırma eğitim uygulamalarını incelemeye ihtiyaç duyulmaktadır. Nitel bir çalışma olan bu yüksek lisans tezi ile görme engelli öğrencilerin lise matematiğini öğrenirken yaşadıkları sorunları araştırılmıştır. Natüralist araştırmaların etkisi altında, sürekli karşılaştırma yöntemi dört görme engelli öğrenciyle yapılan yarı-yapılandırılmış mülakatları analiz etmek için kullanıldı. Ana bulgular matematik öğretmenlerinin rolü, görme engelli öğrencilerin öğrenme stilleri, materyal kullanımı, kaynaştırma eğitim değerlendirmeleri ve sınav stillerini vurgulayan altı ana başlık altında sunulmuştur. Bulgular öğretmenlik bilgisi, farklılaştırılmış öğretim ve değerlendirme ve motivasyon üzerine yapılmış araştırmalar ışığında tartışılmıştır. Görme engelli öğrencilerin sosyal ihtiyaçlarının karşılamada kaynaştırma eğitim uygulamalarının başarılı olduğu ancak bu uygulamaların akademik ihtiyaçlarını karşılanmaktan uzak olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma eğitim, görme engelli öğrenciler ve matematik eğitiminde eşitlik prensibi. | |
dc.description.abstract | Inclusive education is the practice of integrating visually impaired students into regular classrooms. Differentiation becomes critically important in inclusive education in order to address the academic and social development of all students within the same classroom. However, there is a need to examine the practice of inclusive education in the Turkish context in regard to visually impaired students' experiences. This qualitative study explored the challenges of visually impaired students in learning high school mathematics. Under the influence of naturalistic inquiry, the constant comparison method was used to analyze semi-structured interviews, which were conducted with four visually impaired students. Major findings were presented under six themes: emphasizing the role of the mathematics teachers, the learning styles of visually impaired students, the use of materials, the evaluation of inclusive education, the assessment system, and the participant perspectives for equity in mathematics education. The findings were discussed in terms of the previously conducted research on teacher knowledge, differentiated instruction and assessment, and motivation. It was concluded that social needs of visually impaired students have been successfully met through inclusive education while their academic needs were far from being satisfactorily addressed.Key Words: Inclusive education in Turkey, visually impaired students, equity principle in mathematics education. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Exploring the academic and social challenges of visually impaired students in learning high school mathematics | |
dc.title.alternative | Görme engelli öğrencilerin lise matematiğini öğrenirken yaşadıkları akademik ve sosyal zorlukların incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Disabled children | |
dc.subject.ytm | Disabled persons | |
dc.subject.ytm | Visually impaired | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Student difficulties | |
dc.identifier.yokid | 10043886 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363124 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |