Show simple item record

dc.contributor.advisorAteşkan, Armağan
dc.contributor.authorAnatürk, Ceren
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:50Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:50Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39906
dc.description.abstractSon yıllarda eğitim teknolojisi alanı hızla gelişmekte ve yeni teknolojik araçların eğitim ile bütünleşmesini sağlamaktadır. Etkileşimli tahtalar bu ilerlemenin, en yaygın ürünlerinden birisi olarak adlandırılabilinir. Türkiye'de de Milli Eğitim Bakanlığı FATİH (Fırsatları Arttırma, Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesi pilot aşaması kapsamında, 17 şehirdeki okullara internet bağlantısı olan etkileşimli tahtalar sağlamıştır. Bu çalışma orta öğretim fen alanı öğretmenlerinin etkileşimli tahtalar ile ilgili tutum ve davranışlarını araştırmayı amaçlamış ve örneklem olarak, Ankara ilindeki altı pilot lise seçilmiştir. Araştırmada esas olarak, nicel (anket) ve nitel (mülakat ve ders gözlemi) araştırma yöntemlerinin birlikte uygulandığı karma yöntem kullanılmıştır. Toplam öğretmen sayısı 46 olup, 36 öğretmen ankete katılmayı kabul etmiştir. Anket sonuçlarının değerlendirilmesi sonucunda her okuldan farklı branşlardaki üç fen alanı öğretmeni (fizik, kimya, biyoloji) yönsemeli örnekleme metodu ile mülakat ve ders gözlemine katılmak üzere seçilmiştir. Veriler betimsel istatistik ve nitel veri analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir. Sonuçlar göz önüne alındığında, öğretmenlere göre etkileşimli tahtalar ders sırasında farklı kaynakları araştırmaya ve onları sınıfla paylaşmaya olanak sağladığı için, iyi bir ders aracıdır. Öğretmenlerin çoğu etkileşimli tahtalar hakkında pozitif görüşlere sahip olmasına rağmen sınıf içi kullanımları sırasında kendilerini rahat hissetmedikleri görülmüştür. Mülakat sonuçlarında bunun hizmet içi eğitimin yeterli olmamasından kaynaklandığını belirtmişlerdir. Buna ek olarak, farklı disiplinlerdeki fen alanı öğretmenlerinin, etkileşimli tahtayı kullanım farkları, etkileşimli tahtalar ile ilgili yaygın problemleri ve etkileşimli tahtaların fen alanı öğretmenlerinin eğitim süreçlerine katkıları ilerleyen bölümlerde açıklanmıştır. Anahtar Kelimeler: Orta öğretim, etkileşim, etkileşimli tahta, görüş, tutum
dc.description.abstractIn recent years, the field of educational technology has rapidly developed and facilitated the integration of new generation technological tools into education. Interactive white boards (IWBs) are one of the popular technological tools which can be named as a product of this progression. In Turkey, with the scope of the FATİH (Movement of Enhancing Opportunities and Improving Technology) Project, the Ministry of National Education (MoNE) also distributed IWBs with internet connection for selected 17 pilot cities all around Turkey. This study explored high school science teachers' beliefs and attitudes towards the use of IWBs by considering six different FATİH Project pilot high schools in Ankara. Science teachers (biology, physics and chemistry) from six of the high schools were selected and 36 teachers participated to the questionnaire out of 46. Of these, three teachers from each school were chosen by considering their questionnaire results with purposeful sampling method. The study utilized mixed-methods approaches so quantitative data (questionnaire) were complemented by qualitative data (interviews and classroom observations).The results were analyzed with descriptive statistics and qualitative data analysis methods. According to the results, teachers agreed that IWBs are teaching tools which facilitate reaching different sources and displaying them to the whole class immediately. Although teachers have positive attitudes towards the use of IWBs,it was seen that most of them do not feel comfortable while using IWBs in the classrooms. The reason for that was explained with insufficient in-service trainings by considering interview results. Moreover usage differences among science teachers (physics, chemistry and biology), common problems which are related to IWBs and contributions of IWBs to particular teaching process of the high school science teachers were indicated in following sections. Key Words: Secondary education, interactive, interactive whiteboard, belief, attitudeen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHigh school science teachers` beliefs and attitudes towards the use of interactive whiteboards in education
dc.title.alternativeLise fen branşı öğretmenlerinin eğitimde akıllı tahta kullanımı ile ilgili görüş ve tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSmart board
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmInteractive teaching techniques
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10042476
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363125
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess