Show simple item record

dc.contributor.advisorMıchou, Aıkaterını
dc.contributor.authorÖzdemir, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:49Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:49Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39905
dc.description.abstractDeneysel tasarım yönteminin kullanıldığı bu çalışmada başarı hedefleri (BH'ler) ve altında yatan sebeplerin (hedef-sebep kompleksi) öğrencilerin içe yönelik motivasyonu ve kopya çekme davranışları üzerindeki neden-sonuç ilişkisi araştırılmaktadır. Bu yöntem, deneysel koşullar altında öğrencilere belirli bir görev verilmesini içermektedir. Ayrıca verilen görevin arzu edilen sonuçları ile öğrencilerin derse ilişkin belirttiği hedef birleşimi arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla kesitsel yöntem kullanılmıştır. Ankara ilindeki kar amacı gütmeyen özel bir okuldaki 219 öğrenci, çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Uzamsal bir görev ile katılımcılar, yedi deneysel koşulu içselleştirmeye ikna etmek amaçlanmıştır. Öğrencilere rastgele dağıtılan yedi koşul, üç BH (kişisel yaklaşım hedefi, kişisel kaçınma hedefi, performans yaklaşım hedefi) ile iki motivasyon biçiminin (otonom, kontrol) farklı şekillerde birleşimi ve kontrolden (hedef ve neden verilmemesi) oluşmuştur. Yapılan deneyin yanı sıra öğrencilerin (İngilizce dersi için) belirttiği BH'ler ile bunların altında yatan nedenleri (otonom veya kontrol) belirlemek üzere bir anket uygulanmıştır. Deney sonrasında uygulanan manipülasyon kontrol listesi, deneysel koşulların başarılı olmadığını, öğrencilerin kendilerine dağıtılan hedef ve nedenleri belirtmeye ikna edilemediğini ortaya koymuştur. Ayrıca çok az sayıda öğrenci görev sırasında kopya çekmiştir. Anket sonuçlarına göre görev sırasında otonom nedenler ile düzenlenen BH'ler içe yönelik motivasyonu ortaya koyarken kontrol nedenleri ile düzenlenen BH'ler, baskı hissi ile sonuçlanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarından birisi, bir derse yönelik BH'lerin altında kontrol nedenleri yatan öğrencileri belirli bir görev için de kontrol nedenleri edinme eğiliminde olurken otonom biçime sahip öğrencilerde bu durumla karşılaşılmadığı yönündedir. Son olarak deneysel tasarım yönteminin iyileştirilmesi ve sonuçların eğitim ve öğretim uygulamaları açısından yansımaları ele alınmaktadır.Anahtar Kelimeler: Otonom ve kontrol motivasyon, baĢarma hedefleri, içsel motivasyon ve kopya çekme, hedef-sebep kompleksi
dc.description.abstractUsing an experimental design, this study investigated the causal-effect relationship of achievement goals (AGs) and their underlying reasons (goal complexes) on students' intrinsic motivation and cheating behaviour. The design included giving participants a specific task under experimental conditions. Additionally, a cross-sectional design was used to examine the relationship between the outcomes of a given task and the endorsed goal complexes students have for their classes. The study population included 219 students who participated voluntarily; they were from an English Language Preparatory Program at a private non-profit university in Ankara, Turkey. Seven experimental conditions were induced to the participants through a given spatial task. The seven conditions randomly assigned to the students consisted of three different AGs (i.e., an intrapersonal-approach goal, an intrapersonal-avoidance goal, and a performance approach goal) along with two motivational styles (i.e., autonomous and controlling), as well as a control (neither goal nor reason given). In addition to the experiment, a survey was administrated to assess students' endorsed AGs and their underlying reasons (autonomous or controlling) for their English classes. The manipulation checks for the analysis revealed that the experimental conditions were not successful; more specifically, students were not induced to endorse their randomly assigned goal and reason. Moreover, very few students cheated during the task. The survey results indicated that during task engagement, autonomously-regulated AGs predict intrinsic motivations, and control-regulated AGs promote a sense of pressure.Key words: autonomous and controlled motivation, achievement goals, intrinsic motivation and cheating, goal complexen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudents` achievement goals and underlying reasons:Their relation to intrinsic motivation and cheating
dc.title.alternativeÖğrencilerin başarı hedefleri ve altında yatan sebepler: İçsel motivasyon ve kopya çekme ile ilişkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmCheating
dc.subject.ytmTarget determination
dc.subject.ytmAutonomy
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10042162
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363120
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess