Ödev-odaklı dil öğretim yöntemi çerçevesinde düzenlenecek etkinliklerin öğrenci katılımını sağlamdaki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, 'Ödev - Odaklı Dil Öğretim Yöntemi' çerçevesinde düzenlenecek etkinliklerin öğrenci katılımını sağlamadaki etkisini saptamak amaçlanmıştır. Bu saptamanın yapılabilmesi için öncelikle öğrencilerin sınıf içinde yapılan çalışmalarla ilgili görüş ve yorumları alınmıştır. Araştırma Kadir Has Üniversitesi 'nin hazırlık sınıflarından birinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın yapıldığı sınıf araştırmacının kendi sınıfıdır ve öğrenci sayısı 18'dir. Bu sınıfta ana ders kitabı olarak 'Cutting Edge' serisinin iki ayrı kitabı okutulmuştur. Bunlardan ilki, Cunningham vd. (2001) tarafından yazılmış 'Cutting Edge Pre - Intermediate'; diğeri ise, Cunningham ve Moor (1999) tarafından yazılmış 'Cutting Edge Intermediate' dır. Araştırmanın yürütülme aşamasında, öğrencilere araştırma döneminde 'Cutting Edge' seri sinden işlenen konulardaki çalışmalarla ilgili görüş ve yorumlarını belirtmeleri istenen bir sormaca verilmiştir. Öğrencilerin görüşlerini ayrıntılı olarak belirtmesi gereken sormacada 'Cutting Edge' serisinin orta düzey öğrenciler için hazırlanmış kitabından dört, orta düzey öncesi öğrenciler için hazırlanmış kitabından iki olmak üzere toplam altı konu seçilmiştir. Sormacada her ünite için seçilen toplam çalışma sayısı 18 ile 30 arasında değişmektedir. Öğrencilerin görüşlerini belirtmesi gereken toplam çalışma sayısı 150' dir. Ancak öğrenciler bazı çalışmalarla ilgili görüşlerini yazmadıkları için bu sayı 122' ye düşmüştür. Öğrencilerin çalışmalarla ilgili görüş ve yorumlarının bireysel ayrılıklara ve öğrenme stratejilerine bağlı olarak değerlendirilmesi ile bazı önemli bulgular ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, yapılan çalışmaların gerektirdiği strateji kullanımı ve biliş düzeyi ile öğrencilerin kullandıkları strateji ve bilinç düzeyinin örtüşmediği; çoğu öğrencinin çalışma konulan ile ilgilenmediği saptanmıştır. Öğrencilerin geliştirdiği stratejiler çalışma türlerine dayalı olarak yorumlandığında; dil öğretimi amacı ile hazırlanan belirli ders kitaplarında yer alan çalışmaların düzenlenmesi ya da uygulanması sırasında öğrencilerin bireysel ayrılıklarının bilişsel düzeyleri, ilgileri ve beklentileri çerçevesinde göz önünde bulundurulmasının onların çalışmalara katılımını arttırmada etkili olacağı ortaya çıkmıştır. vm ABSTRACT The aim of this study is to find out to what extent 'Task - Based Learning Activities' are effective in student participation. In order to determine this, the students' ideas and comments were taken into consideration. The class where the study was conducted was the researcher's own class, a prep class, at Kadir Has University. The number of students in the class was 18. 'Cutting Edge Pre - Intermediate' written by Cunningham etal. (2001) and 'Cutting Edge Intermediate' written by Cunningham and Moor (1999) were used as the main course books in this class. In the first step of the research, a questionnaire that involved the tasks chosen from the modules of 'Cutting Edge Pre - Intermediate' and 'Cutting Edge Intermediate', was given to the students. The modules chosen from these books were determined according to the yearly plan. In the questionnaire, where the students' opinions and comments about the related tasks are asked in detail, two modules from pre-intermediate course book and four modules from intermediate course book were chosen as samples. The total number of tasks found in each module varied from 18-30 and the total number of tasks that required the students' opinions and comments was 150. However, since some students did not write any comments on the related task, this number dropped to 122. Evaluation of the students' opinions and comments depending on `individual differences` and `learning strategies` has led to some striking findings. According to the evidence, it was found that the strategies and cognitive demand of the tasks do not overlap with the students' cognitive development and strategy use, and also the students do not show much interest in the themes of most tasks. The interpretations of the strategies the students develop according to the task types, has shown that the individual differences of students, such as cognitive competence, interests and expectations should be taken into account while preparing, planning and practising the tasks found in some textbooks. rx
Collections