dc.contributor.advisor | Ortaçtepe, Deniz | |
dc.contributor.author | Tiğli, Tufan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:48Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39903 | |
dc.description.abstract | Bu tanımlayıcı çalışma, İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin metot sonrası dönem ve öğretim metotları hakkındaki farkındalığını araştırmıştır. 1990'ların başında ortaya çıkan metot sonrası dönem, İngilizce öğretmenliği alanından farklı tepkiler aldı. Metot kavramının, dil öğretmenleri üzerinde kısıtlayıcı bir etkiye sahip olduğunu ileri süren bu yaklaşım, metodun dil sınıflarına sonradan eklenmiş yapay bir olgu olduğunu ve artık bir geçerlilik taşımadığını vurgulamaktadır. Metot sonrası dönemin savunucuları bu akımın daha iyi anlaşılabilmesi için yerel ölçekli araştırmaların artırılması çağrısında bulunmaktadırlar, ancak anılan akımın Avrupa dışı ülkelerdeki varlığı, bu akımın yeni olması ve çoğu öğretim alanında İletişimsel Dil Yönetimi'nin gölgesinde kalması sebepleriyle zayıf kalmaktadır. Nicel bir yaklaşım kullanan bu çalışma, metot sonrası dönemin Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği bölümlerindeki izini sürmüştür.Çalışmaya Türkiye'deki altı farklı üniversiteden seksen sekiz İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencisi katılmıştır. Dört kısımdan oluşan internet tabanlı bir anket, veri toplama bölümleri için kullanılmıştır.Veri incelemeleri, İletişimsel Metotların Türkiye'deki üçüncü ve dördüncü sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencileri arasında yaygın olarak tercih edildiğini göstermiştir. Ek olarak, anılan öğrenciler eski İngilizce öğretim metotlarına olumsuz yaklaşmışlardır. Metot sonrası dönem ile ilgili olarak, veriler göstermiştir ki, Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencileri metotlara halen sıkı bir şekilde bağlıdır ve İngilizce Öğretimi metotlarının kendilerine sağladığı rehberlikten memnundurlar. Ancak araştırma sonucunda uygulamalı öğretmenlik tecrübesi olan ve olmayan öğrenciler arasında metot sonrası dönemin yerellik ilkesi bakımından önemli farka ulaşılmıştır.Bu tanımlayıcı çalışmanın sonuçları mevcut literatürü desteklemiştir zira Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi alanı olan Türkiye'de, İletişimsel metotlar baskın olmasına rağmen, mevcut İngilizce öğretim metotlarını güçlü bir şekilde sınıflarında uygulamaya çalışan İngilizce öğretmenleri benzer uyuşmazlıkları dile getirmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Metot sonrası dönem, yöntembilim, İngilizce öğretim metotları, metot ve yaklaşımlar, İletişimsel Dil Öğretimi, İngilizce Öğretmenliği öğrencileri, stajyer öğretmenler | |
dc.description.abstract | This descriptive study investigated the awareness level of ELT students regarding postmethod pedagogy, and the teaching methods in Turkey.Having emerged in the early 1990s, postmethod pedagogy has received mixed reactions in the ELT world. Based on the idea that the concept of method has a limiting impact on language teachers, postmethod condition suggests that method is an artificially planted term into the language classrooms; therefore, should no longer be regarded as a viable construct. While postmethod pedagogy calls for a closer inspection of local occurrences, its presence in local curricula among countries outside the European periphery remains questionable in that the innovative condition of postmethod is fairly new, and is still widely overshadowed by Communicative Approaches in educational contexts. By employing a quantitative approach, this study traced the echoes of methods and the postmethod condition in ELT departments in Turkey.Eighty-eight ELT students from six different universities in Turkey participated in the study. An online survey with four sections was employed for the data collection stages of the study. Analyses of the data revealed that the Communicative Approaches are the widely preferred methods among third- and fourth-year ELT students in Turkey. Additionally, these students had negative perceptions towards the earlier methods of teaching English. Regarding the postmethod condition, the results indicated that Turkish ELT students still had strong links with the methods, and they were unwilling to abandon the guidance that ELT methods provided them. However, significant difference was observed between teacher groups regarding the Particularity principle of the postmethod condition.The findings of this descriptive study supported the existing literature in that while Communicative Approaches are the dominant methods of instruction in Turkey, which is an English as a Foreign Language setting, some complications remain among prospective teachers in implementing deep-end ELT methods to local agenda.Keywords: Postmethod pedagogy, methodology, ELT methods, methods and approaches, Communicative Language Teaching, ELT students, prospective teachers | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Method vs. postmethod!: A survey on prospective EFL teachers` perspectives | |
dc.title.alternative | Metot mu metot sonrası mı?: İngilizce öğretmen adaylarının bakış açıları üzerine bir anket çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10046964 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363117 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |