Sivil toplum kuruluşlarının eğitime katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Gelişen toplum anlayışının ortaya koyduğu yaşam biçimi kamusal alanda iki klasik faktörün, sosyal devlet ve siyasi partilerin boşalttığı yeri doldurmak için yeni aktörlere gereksinimi ortaya çıkarmıştır. Bu aktörlerin adı da uluslararası dilde Non- Governmental Organization, dilimizde de Sivil Toplum Kuruluşları olarak adlandırılmaktadır. Türk Milli Eğitiminin amaçlarına uygun yurttaşları yetiştirmek isteyen devletimiz, kaynak yetersizliği ve yapısal sorunlar nedeniyle çağdaş eğitimin gereklerini yerine getirirken çeşitli güçlüklerle karşılaşmaktadır. Bu güçlükleri hafifletmek ve ortadan kaldırmak için bütün toplum kesimlerine büyük görevler düşmektedir. Sivil toplum kuruluşları devletin istek, kapasite veya kaynak yetersizliği nedeniyle karşılayamadığı ihtiyaçlar sonucu ortaya çıkmakta; kamu kurumlan, yerel yönetimler ve toplumla işbirliği yaparak hedeflere ulaşılmasına katkıda bulunmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı İstanbul'da eğitim amaçlı olarak kurulan ve faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının eğitime yaptıkları katkıları belirlemektir. Araştırma verileri İstanbul İlinde eğitim amaçlı olarak kurulan ve faaliyet gösteren 40 sivil toplum kuruluşu ile görüşme yapılarak bulunmuştur. Görüşmeler sonucunda sivil toplum kuruluşlarının okulöncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim ve yetişkin eğitimine yaptıkları katkılar raporlaştırılarak sunulmuştur. Bu araştırma ile sivil toplum kuruluşlarının okulöncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim, ve yükseköğretime yaptıkları katkılar bina, tesis ve donanımlar; eğitime destek programlan; maddi ve ayni yardımlarla ilgili etkinlikler ve projeler; yetişkin eğitimine yaptıkları katkılar okuma yazma eğitimi; el becerileri ve meslek kazandırma eğitimi; sosyal haklar, sağlık, genel kültür eğitimi ile ilgili etkinlikler ve projeler olarak ortaya çıkarılmıştır. İstanbul İli ele alındığında eğitim sorunun çözümünde devlet ve özel sektörden sonra sivil toplum kuruluşlarının üçüncü bir sektör olarak yer aldığı görülmüştür. vııı SUMMARY The life style which has emerged out of progressive society understanding has required new actors in order to fulfill the loopholes left by the two classical actors of the public sphere, namely the welfare state and political parties. These new actors are often referred as Non-Governmental Organizations. Turkish state aiming to educate citizens in line with the objectives of National Education, has been facing with various challenges due to lack of resources and structural deficiencies. In this setting, every social group has duties to ease and eliminate the difficulties. Non-Governmental organizations emerge as a consequence of State's failure in meeting social needs due to lack of determination, resource and capacity. Hence, cooperating with the State, local authorities and the community, NGOs contribute to achieving collective objectives. The objective of this research is to identify the contributions of education- supportive/friendly NGOs in Istanbul to education. Research data was collected out of interviews with 40 education supportive/friendly NGOs based in Istanbul. NGOs contributions to pre-school, primary, secondary, graduate and adult education were reported. Through this research, contributions of the NGOs to pre-school, primary, secondary and graduate education have been identified under building, facilities, train & equip and support programs, activities and projects regarding aids in kind and financing as well as other activities and projects supporting read & write education, handicraft and professional formation, social rights, health and culture. As for Istanbul, it has been observed that NGOs came third in resolving problems related to education following State and private sector. IX
Collections