Başlangıç ve ileri düzey yabancı dil öğretmenlerinin kullandıkları iletişim stratejilerinin öğrencilerin ders katılımına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma başlangıç ve ileri düzey öğretmenlerinin kullandıktan iletişim stratejilerinin öğrencilerin derse katılımına etkilerini saptamak amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla, öğretmenlerin öğrencilere verdiği dönütler, sordukları sorular ve bunların sınıfta oluşturduğu etkileşim ortamları incelenmiştir. Dönütler, `söylemsel` ve `değerlendirme nitelikli`, sorular ise `söylemsel` ve `ders süreci ile ilgili` olmak üzere iki başlık altında ele alınmıştır. Araştırma. Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Bölümünde görev yapmakta olan iki başlangıç ve iki ileri düzey öğretmeninin toplam 32 saat ders kaydına dayalı olarak yürütülmüştür. Veri toplama süreci bir ay sürmüştür. Derlenen veri çeviri yazıya dökülmüş ve `Konuşma Çözümlemesi` yöntemi ile çözümlenmiştir. _, Araştırma sonucunda ileri düzey yabancı dil öğretmenlerinin iletişim stratejilerini başlangıç düzeyi öğretmenlerinden daha çok kullandığı ortaya çıkmıştır. Bunun temel nedeni, ileri düzey yabancı dil öğrencilerinin sorulan sorulara içerik ve dilbilgisi açısından daha kapsamlı yanıtlar verebilmeleridir. Sınıf ortamında öğretmen-öğrenci konuşması birbirini etkilemekte ve biçimlendirmektedir. Öğrencilerin verdikleri yanıtlar karşısında ileri düzey öğretmenleri, başlangıç düzeyi öğretmenlerinden daha çeşitli iletişim stratejileri kullanmakta, bu da öğretmen-öğrenci arasındaki etkileşimin akıcılığını sağlamaktadır. Başlangıç düzeyi öğretmenleri ise, henüz yabancı dil bilgileri yeterli düzeyde olmayan öğrencilerinin derse katılımını arttırmak ve onlara güven vermek için öğrencileriyle ileri düzey öğretmenlerinden daha kişisel ve yakın bir ilişki kurma çabası içine girmektedirler. Bu tutumun öğrencilerin derse katılımına olumlu etkileri görülmektedir. Derslerinde kayıt yapılan bütün öğretmenlerin temel olarak 'onaylama stratej ileri' ni kullandıkları gözlenmektedir. Bu araştırma, bu yönde kullanılan stratejilerin öğrencilerin derse katılımını arttırdığını, öğretmen- öğrenci etkileşimi üzerinde olumlu etkileri olduğunu ve sınıf içinde kimi zaman doğal etkileşime benzer bir ortam yarattığını göstermektedir. 111 SUMMARY The objective of this study is to determine the communication strategies that the advanced and the elementary level foreign language teachers use and the effects of these communication strategies on the students' participation to the lesson. In order to realise this objective, the feedback and the questions of the teachers and the interactional environment that these created in the classroom have been analysed. The feedback moves have been examined under two headings: `evaluative` and `discoursal` ; the questions have been examined under the headings of `discoursal` and `procedural`. This research has been carried out at Basic English Department of Foreign Languages School at Yıldız Technical University,, and is based on 32 hours of lesson recording of two elementary and two advanced level teachers. The data collection process has taken one month. The collected data has been transcribed and -analyzed according to the `Converstation Analysis Approach`. According to the research findings, it has been found that the advanced level teachers use communication strategies much more than the elementary level teachers. The main reason for this is that the advanced level foreign language students give answers that are richer in content and grammar than those of the elementary level students. In the classroom environment, the teacher and the student talk affect and shape each other. Related to the students' answers, the advanced level teachers have used more various communication strategies than the elementary level teachers and this has affected the fluency of communication between the teachers and the students. With the aim of increasing students' participation in the lesson and building up confidence, the elementary level teachers have tried to form a more personal and close relationship with their students, whose foreign language level is not at the adequate level. It has been found that this attitude has positive effects on the students' participation in the lesson. AH the teachers whose lessons were recorded have been observed to adopt 'confirming strategies' when they are communicating with their students. This research has shown that communication strategies used in this attitude, increase students' participation, has positive effects on teacher-student interaction and can create a real life atmosphere in the classroom. IV
Collections