Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu`nda görev yapan öğretim görevlilerinin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'' nda görev yapan öğretim görevlilerinin hangi alanlarda ve konularda hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu' nda görev yapan 131 öğretim görevlisi oluşturmuştur. Hizmet içi eğitim ihtiyacı özel öğretim yöntem ve teknikleri, genel öğretim yöntem ve teknikleri, eğitim teknolojileri, sınıf yönetimi ve ölçme ve değerlendirme alanlarına göre, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 38 sorudan oluşan anket ile belirlenmiştir.Belirlenen alanlar çerçevesinde en yüksek eğitim ihtiyacı genel öğretim yöntem ve teknikleri alanında bulunmuş, bunu sırasıyla eğitim teknolojileri, sınıf yönetimi, özel öğretim yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme alanları izlemiştir. Öğretim görevlilerinin tüm alanlardaki hizmet içi eğitim ihtiyacının orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Cinsiyet değişkenine göre bayan ve erkek öğretim görevlilerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları arasındaki farklılığın anlamlı olmadığı ortaya çıkmıştır. Yaş ve toplam hizmet süresi değişkenlerine göre yapılan değerlendirme sonucunda 40 ve daha fazla yaş düzeyinde ve 16 yıl ve daha fazla hizmet süresi olan öğretim görevlilerinin, hizmet içi eğitime diğer yaş ve kıdem gruplarındaki öğretim görevlilerinden daha az ihtiyaç duydukları görülmüştür. 111Eğitim düzeyi değişkenine göre bir değerlendirme yapıldığında ise sadece özel öğretim yöntem ve teknikleri alanında lisans mezunu öğretim görevlilerinin yüksek lisans mezunu öğretim görevlilerine göre daha fazla hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır. Diğer alanlardaki farklılığın anlamlı olmadığı anlaşılmıştır. iv SUMMARY This research has been prepared to determine the in- service training needs and the subjects that are required for the instructors of Yıldız Technical university School of Foreign Languages. The research has been conveyed among 131 instructors from Yıldız Technical University School of Foreign Languages. In-service need has been determined by a 38-question questionnaire which is developed by the researcher according to the fields; special teaching methods and techniques, general teaching methods and techniques, educational technolojy, class management and measurement and evaluation. In line with this questionnaire the order of mostly required subjects are, first general teaching methods and techniques, and than educational technolojy, class management, special teaching methods and techniques and measurement and evaluation, observed. The in- service training needs of the instructors for all fields are at average level. It is seen that there is not a relation between the in-service training needs of men and women instructors according to the variable of gender. According to age and seniority variables the instructors who are above the age of 40 and seniority of 16 years, need less in-service training programs than the instructors who are below 40 and 16 years of seniority. According to education level variable only in special training methods and techniques field, BAs need more in- service training program than MAs. No relation can be found in other fields. v
Collections