Kredilendirmede sektör etkisi: Denizcilik sektörü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vııı ÖZET Bu çalışmanın amacı sektörel kredi riskinin, bankaların kredilendirme işlevine etkilerinin belirlenmesi olup; çalışmada, Türk Bankacılık Sistemi'nin riskli bulduğu denizcilik sektörüne ait kredilere yaklaşımı incelenmekte ve sektörün bankalar tarafından tercih edilmesine yönelik çözüm önerileri sunulmaktadır. Çalışmada ayrıca kredi riski yönetimi üzerinde durulmakta ve denizcilik sektörü detaylı bir şekilde incelenmektedir. Türk Bankacılık Sistemi'nin denizcilik kredilerine bakışının incelenmesi amacıyla bankaların kurumsal krediler bölümlerinin katıldığı bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler Pearson Korelasyon Yöntemi kullanılarak analiz edilmiş ve analiz sonuçlarının istatistiksel anlamlılığı da sınanmıştır. Bankaların, sektörel kredi riskinden etkilenmemek için mümkün olduğunca kredi portföylerinde sektörel yoğunlaşmalardan uzak durmasının uygun olduğu sonucuna varılmaktadır. Denizcilik sektöründe faaliyette bulunan firmalar, genel işletme risklerine ek olarak navlun ve yakıt piyasası riskleri gibi sektöre özgü risklere maruz kalmaktadır. Bankalar, denizcilik şirketlerinin kredi taleplerini değerlendirirken tüm bu riskleri dikkate almak durumundadır. IX ABSTRACT The aim of the study is to determine the effects of the sectoral credit risk on the lending function of the banks. In doing so, the approach of the Turkish Banking System towards the loans to maritime sector that is being regarded as risky, is analyzed and proposals for making the sector attractive for the banks is presented Furthermore, credit risk management is emphasized and the maritime sector is examined in detail throughout the study. In order to examine how Turkish Banking System views shipping loans, a survey has been conducted via a questionnaire participated by the institutional loan departments of the various banks. Data obtained from this have been analyzed by using Pearson Correlation Method and the statistical significance of the results derived through this method has also been tested. The concluding remark from this analysis is that it's quite appropriate for the banks to avoid sectoral concentration in their loan portfolios so as not to be affected by sectoral credit risks. Firms operating in maritime sector are exposed not only to general managerial risks but also to risks peculiar to the sector as freight market or bunker market risks. Accordingly, banks are to consider all such risks when they are evaluating the loan demands by shipping companies.
Collections