Representation of different cultures in IBDP language B literary texts
dc.contributor.advisor | Akşit, Firdevs Tijen | |
dc.contributor.author | Maden, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:42Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39895 | |
dc.description.abstract | İngilizce, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'ndaki B grubu Dil Derslerinde öğretilen dillerden biridir. İngilizce dünyadaki en yaygın dil olduğu için kendi içerisinde kültürün çeşitli örneklerini içerir (Nault, 2006). Uluslararası Bakalorya Programı, İngilizce derslerinde `öğrencilerin kültürlerarası anlayışını geliştirme` ile `metinler ve sosyal iletişim vasıtasıyla diğer kültürlerdeki farklı insanların çeşitli bakış açıları hakkında farkındalık ve takdiri cesaretlendirme` amaçlarına sahiptir (UB, 2011). Bu çalışma, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı B Grubu Dil Dersleri'nden İngilizce'de kullanılan Fahrenheit 451 and Catcher in the Rye gibi örnek edebi eserlerde bulunan kültürel elementleri incelemiştir. Bu edebi eserler, ABD Eğitim Bölümü ve Ulusal İnsani Bilimler tarafından 1996'da tasarlanan ve Yuen (2011) tarafından uyarlanan Yabancı Dil Öğrenme Standartları çerçevesinde metin analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuçlar, incelenen metinlerde Amerikan ve İngiliz kültürleri başta olmak üzere diğer kültürlerin de temsil edildiğini göstermiştir. Bundan dolayı, bu çalışmanın sonuçları programın amaçları göz önüne alınarak kullanılan edebi eserlerin yeniden değerlendirilmesinin önemini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Kültür, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, B GrubuDiller | |
dc.description.abstract | English is one of the languages taught in International Baccalaureate Diploma Programme as a Language B course. English includes examples of culture within itself as it is the most widespread language in the world (Nault, 2006). International Baccalaureate has the objectives of `developing students' intercultural understanding` and `encouraging, through the study of texts and through social interaction, an awareness and appreciation of the different perspectives of people from other cultures` in English courses (IB, 2011). This study explored the cultural elements embedded in sample literary texts studied in IBDP Language B English courses, Fahrenheit 451 and The Catcher in the Rye. These literary texts were analyzed by using content analysis within the conceptual framework of the Standards for Foreign Language Learning (Appendix A) which was originally designed by US Department of Education and the National Endowment in 1996 and was adopted by Yuen (2011) by using another category from the study of Moran (as cited in Yuen, 2011). The results of the study showed that American and British cultures are frequently represented in sample texts in addition to appearance of some other cultures. Therefore, the results of this study suggest that there is a need to reevaluate the use of these literary texts considering the aims of the programme.Key words: Culture, International Baccalaureate Diploma Programme, Language B | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Representation of different cultures in IBDP language B literary texts | |
dc.title.alternative | Uluslararası Bakalorya Diploma Programı B grubu dil derslerinde kullanılan edebi metinlerde farklı kültürlerin temsili | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Literary texts | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Cultural facts | |
dc.subject.ytm | International Bacalaureate Program | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.identifier.yokid | 10073805 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395396 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |