dc.contributor.advisor | Trımble, Kımberly | |
dc.contributor.author | Saka, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:42Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39894 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma genel olarak sesli kitapların farklı yeterlik seviyesindeki, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencilerinin telaffuz becerileri üzerine olan etkisini araştırmıştır. Çalışma ayrıca, sesli kitapların öğrencilerin telaffuz becerileri üzerine olan etkisinin yeterlik seviyelerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Son olarak, öğrencilerin sesli kitaplara ve sesli kitapların telaffuz becerileri üzerine olan etkisine yönelik algıları bu çalışma kapsamında incelenmiştir.Çalışma bir hafta boyunca, Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu temel, orta düzey öncesi ve orta seviyelerdeki toplam 65 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin telaffuzunda en çok güçlük yaşadıkları sesler arasından altı ses çalışma kapsamında araştırılmak üzere seçilmiştir. Her seviyede bir sınıf kontrol diğer sınıf deney grubu olarak belirlenmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilerin her hafta bir kitap olmak üzere toplam üç adet basamaklı öykü kitaplarını okul dışında okumaları istenmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin ise aynı öykü kitaplarını beraberinde gelen ses kayıtlarını dinleyerek okul dışında okumaları istenmiştir. Üç farklı yeterlik seviyesinden birer tane olmak üzere toplam üç sesli kitap seçilmiş olup, farklı seviyelerdeki tüm katılımcı öğrenciler her bir sesli kitabı dinlemiştir. Sesli kitapların İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencilerinin sesleri hem ayırt edebilme hem de üretme düzeyindeki telaffuz becerileri üzerine olan etkisini araştırmak amacıyla, araştırma için seçilen altı problemli sesin test edildiği sesleri ayırt etme ve üretme testleri geliştirilmiştir. Bu testler sesli kitap dinleme aşamasının öncesi ve sonrasında katılımcı öğrencilere uygulanmıştır. Sesli kitap dinleme aşamasının öncesi ve sonrasında, öğrencilere sesli kitapların telaffuz becerileri üzerine olan etkilerine yönelik yaklaşımlarını belirlemek amacıyla bir anket uygulanmıştır. Sesli kitap dinlemenin öğrencilerin telaffuz becerileri üzerine olan etkisi hakkındaki birinci araştırma sorusunu yanıtlamak için, öğrencilerin ilk ve son testlerde gösterdikleri performansların ortalama değerleri alınmış, standart sapmalar hesaplanmış ve birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Sesli kitapların farklı yeterlik seviyesindeki İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin telaffuz becerileri üzerine olan etkisi hakkındaki ikinci araştırma sorusunu yanıtlamak amacı ile üç farklı seviyedeki öğrencilerin test performansları sesli kitapların telaffuz becerileri üzerine olan etkisinin yeterlik seviyesine göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amacı ile karşılaştırılmıştır. Veriler üzerinde yapılan analizler, sesli kitapların İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencilerinin hem işittiğini ayırt etme hem de sesleri üretme düzeyindeki telaffuz becerileri üzerinde etkili olduğunu, diğer taraftan, sesli kitapların orta düzey öncesi seviyede, temel ve orta seviyede olduğundan daha etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. Anket sonuçları, öğrencilerin sesli kitaplara ve sesli kitapların telaffuz becerileri üzerine olan etkisine karşı olumlu tutumlara sahip olduğunu göstermiştir. Son olarak bu çalışma, öğretmenlere sesli kitapları geleneksel telaffuz öğretme uygulamalarıyla birleştirme önerisi sunmakta ve sesli kitapların önemini vurgulamaktadır. Anahtar Kelimeler: Sesli kitap, telaffuz, parça sesbirim, ayırt etme, üretim, yeterlik seviyesi, etkililik, algı | |
dc.description.abstract | This study mainly explored the effectiveness of audiobooks on pronunciation skills of university level EFL students at different proficiency levels. This study also aimed to find out whether a difference in students' pronunciation skills as a result of exposure to audiobooks occurs based on their proficiency levels. Lastly, students' perceptions about audiobooks and their effectiveness on pronunciation learning and teaching were also investigated in the study. This study was conducted with the participation of 65 students from elementary, pre-intermediate, and intermediate levels at Uludağ University School of Foreign Languages. Among the most problematic phonemes for Turkish EFL learners to pronounce correctly, six phonemes were selected to be explored in the study. Three audiobooks from three different proficiency levels were chosen for the study and participants listened to each of the audiobooks. In order to investigate the effectiveness of audiobooks on pronunciation skills both on sound recognition and production levels of university EFL students, sound recognition and production tests, which were prepared by including the selected problematic phonemes, were administered to the students before and after audiobook listening period. Before and after the audiobook listening session, the students were administered a questionnaire with the intent to find out their perceptions about the effectiveness of audiobooks on their pronunciation. In order to address the second research question which is about the effects of audiobooks on pronunciation skills, the mean values and standard deviations were calculated and compared between the first and second test performances of the students. In order to answer the second research question which is about the effects of audiobooks on pronunciation skills of EFL learners at different level, the test results of the elementary, pre-intermediate and intermediate level students were compared to investigate any difference in the effectiveness of audiobooks on pronunciation skills according to proficiency levels. Analysis of the data revealed that audiobook listening is effective on both recognition and production aspects of pronunciation skills of university EFL students, and it appeared to have a greater effect on pre-intermediate level students than it did on elementary and intermediate level students. The results from the questionnaire showed that students had positive perspectives about audiobooks and their effects on pronunciation. Finally, the study emphasizes the importance of audiobooks, suggesting that teachers can incorporate them as an alternative approach to traditional pronunciation teaching practices. Keywords: Audiobook, pronunciation, segmental, recognition, production, proficiency level, effectiveness, perception | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effectiveness of audiobooks on pronunciation skills of EFL learners at different proficiency levels | |
dc.title.alternative | Sesli kitapların farklı yeterlik seviyesindeki İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin telaffuz becerileri üzerine olan etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Audio book | |
dc.subject.ytm | Pronunciation | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Listening skill | |
dc.subject.ytm | Active listening | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Language proficiency | |
dc.identifier.yokid | 10078065 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395375 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |