Bir öğrenci hareketi olarak Milli Türk Talebe Birliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tez 1916 yılında kurulan ve 1980 yılında kapatılan bir öğrenci örgütlenmesi olan Milli Türk Talebe Birliği'ni ele almaktadır. MTTB bir öğrenci birliği olmasının yamsıra Türkiye'de sağ siyasetin önemli kurumlarından da biridir. MTTB'nin tarihi genel anlamda Türkiye'deki siyaset ve sağ kesimdeki değişimlerin bağlanımda incelenmektedir. MTTB'nin ideolojisinin Türk milliyetçiliği içindeki yeri belirlenmeye çalışıldı. 1965- 80 arası dönem MTTB tarihinde tedrici olarak bir islamileşme sürecinin yaşandığı dönem olarak tespit edildi. Milliyetçilikten islamcılığa geçiş sürecinde MTTB'nin Türk sağındaki antikomünist ittifakın merkezi olma konumunu yitirdiği anlaşılmaktadır. Devlet, din, batılılaşma, milli iktisat ve sanayi, dil ve kültür, dış politika gibi alt başlıklar çerçevesinde MTTB ideoloj isindeki İslamileşme süreci değerlendirildi. Bir kurum olarak MTTB'nin organları ve işleyişi hakkında bilgi verildikten sonra MTTB'nin milli eğitim anlayışı açıklandı. Alternatif bir eğitim kurumu olarak MTTB Sosyal İlimler Enstitüsü tanıtıldıktan sonra MTTB'nin dönemin öğrenci olayları içinde solcu gençliğe dair bakış açısı ele alındı. ABSTRACT This research is about National Turkish Students Unity established in 1916 and closed in 1980. NTSU was not only a students organization but is a prominent rightist institution in modern Turkish poltical life. The history of NTSU was studied within the context of general condition of Turkey and the changing in Turkish right. NTSU' ideological position was tried to define in Turkish nationalism. The term between 1965 and 1980 was pointed as islamization process. İt was evaluated that NTSU was lost its central position of Turkish right in struggle with communism in transition process from nationalism to islamism. The process of Islamization in NTSU' ideology was evaluated under the the titles of state, religion, westernization, Language and culture, national economy and industry and foreign policy. After it was given information about NTSU'organs and functioning as a institution the education understanding of NTSU' was explained. Following NTSU Social Science Institution was introduced as an alternative educational institution, NTSU' point of wiev regarding to leftist students was explained as a result of wrong educational policies.
Collections