Show simple item record

dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorŞengül, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:39Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:39Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39890
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (UBİYP) ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını karşılaştırmaktır. Bu amaçla, 4. sınıfta kesiler konusunda işlenen 3 alt başlık (1) kesirlerin bölümlere ayrılması, (2) kesirlerin sıralanması ve (3) kesirlerin toplanması olarak belirlenmiş ve her bir alt başlık için 9 soru geliştirilmiştir. Buna bağlı olarak, toplamda 27 sorudan oluşan bir Kesirler Testi ortaya çıkmıştır. İki farklı müfredatın öğrencilerinin kavram yanılgıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını anlamak için analizler yapılmıştır. Fakat araştırmanın sonunda 27 sorudan yalnız 7 tanesi istatistiksel olarak farklı cevap oranlarına sahip olduğu belirlenmiştir. Bu 7 sorunun 6'sında UBİYP öğrencileri MEB öğrencilerinden daha yüksek doğru cevap ve daha düşük kavram yanılgısı oranları göstermiştir. Yine de genel olarak doğru ve yanlış cevaplar arasında ciddi bir fark gözlenmemekle beraber, bazı alt başlıkların diğerlerine oranla daha az doğru cevap oranlarına sahip olduğu gözlemlenmiştir. Araştırmada ayrıca kavram yanılgılarının tespit ve önlenmesi konusunda bazı öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Matematik eğitimi, kavram yanılgıları, kesirler, IB Ġlk Yıllar Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı Ġlköğretim matematik eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this study was to compare the misconceptions of fractions in IB Primary Years Program (IBPYP) to the misconceptions of fractions of Ministry of National Education (MoNE) 4th grade students. To measure this, the three most popular subtopics of fractions covered in 4th grade mathematics curriculum were selected. These subtopics were (1) partitioning, (2) ordering and (3) addition. Then, nine questions for each subtopics were developed. Accordingly, a fractions test that included 27 items total was developed and used in this research. Analyses were conducted to determine if different curricula cause any response patterns. Analysis showed that only 7 out of 27 items were answered statistically differently by the IBPYP and MoNE students. PYP students had higher correct answer and lower misconception rates in 6 out of these 7 items. However, in general, the correct answer and wrong answer patterns seemed to have no substantial difference across the two curricula. Also, the results proved that some fractions subtopics were more challenging for students than others. Some suggestions about how to address misconceptions were made in the present study.Key words: Mathematics education, misconceptions, fractions, IBPYP, MoNEprimary mathematics education.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleComparison of International Baccalaureate Primary Years Program and national curriculum program 4th grade student`s misconceptions on the topic of fractions
dc.title.alternativeUluslararası Bakalorya Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim programlarının ilköğretim 4.sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram yanılgılarına dayanarak karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmFractions
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid10074424
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395395
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess