Yabancı dil sınıflarında kız ve erkek öğrencilerin aynı cinsiyet gruplarında kullandıkları etkileşim stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, yabancı dil sınıflarında kız ve erkek öğrencilerin aynı cinsiyet ve ayrı cinsiyet gruplarında kullandıkları etkileşim stratejileri arasında ayrımlar olup olmadığını belirlemek amacı ile yürütülmüştür. Araştırmanın evreni İstanbul ili içinde yer alan özel bir üniversitenin hazırlık bölümü öğrencileridir. Araştırma verileri 14 erkek ve 12 kız öğrenciden oluşan 10 adet aynı ve ayrı cinsiyet grubundan elde edilmiştir. Veri toplama süreci dokuz ayda tamamlanmıştır. Bu araştırmada niteliksel araştırma yöntemi temel alınmış ve verilerin toplanması amacı ile oluşturulan aynı ve ayrı cinsiyet gruplarında ses kayıtları yapılmıştır. Ses kayıtlarını desteklemek için bu gruplar aynı zamanda video ile de görüntülenmiştir. Öğrencilerin duygu ve düşüncülerini öğrenmek amacıyla, aynı cinsiyet ve ayrı cinsiyet gruplarında yürütülen etkinliklerden sonra 17 öğrenciye değerlendirme amaçlı sormacalar verilmiştir. Elde edilen veriler, kız ve erkek öğrencilerin aynı ve ayrı cinsiyet gruplarında kullandıkları etkileşimsel stratejileri ortaya koyacak biçimde çözümlenmiş ve bu çözümlemeye bağlı olarak aradaki ayrımlar belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yabancı dil sınıflarında kız ve erkek öğrencilerin aynı cinsiyet ve ayrı cinsiyet gruplarında kullandıkları etkileşimsel stratejiler arasında ayrımlar bulunmaktadır ve bu ayrımlar, öğrencilerin yabancı dil öğrenme süreçlerinde etkili olmaktadır.Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak öğrencilerin yabancı dil öğrenme sürecinde gereksinimlerine göre belirlenen daha eşit olanaklara sahip olabilmeleri için yabancı dil Öğretmenleri, sınıf içi etkinlikleri düzenlerken kız ve erkek öğrencilerin kullandıkları etkileşimsel stratejileri ve bunlar arasındaki ayrımları göz önünde bulundurmalıdır. m This research aims to find out if there are any differences between the interactional strategies that are used by girls and the interactional strategies that are used by boys in the same sex and mixed gender groups in foreign language classrooms. The subjects of the research are the preparatory school students of a private university in Istanbul. Data collection has been done among 14 boys and 12 girls whose talk has been examined in 10 same sex and different sex groups. Data collection process has been completed in a nine-month period. The method of the research is qualitative and some tape recordings have been done in the same sex and different sex groups, which were formed for data collection. To support the tape recordings, these groups have been video taped as well. 17 students were given questionnaires for evaluation in order to learn their ideas and feelings about the activities that were done in the groups. All the data have been evaluated in a way so as to describe the interactional strategies that are used by girls and boys in the same sex and different sex groups and based on this evaluation, some differences have been determined. According to the research findings, there are some differences between the interactional strategies that are used by girls and the interactional strategies that are used boys and these differences have an effect on the students' foreign language learning process. Depending on the research findings, it can be concluded that foreign language teachers should consider the interactional strategies that are used by girls and boys and their IVdifferences while they are designing classroom activities because these are important for providing the students equal opportunities in their language learning process.
Collections