Üniversite hazırlık sınıflarında uygulanacak dil öğretim etkinliklerinin söylemsel dil özellikleri çerçevesinde şarkı metinlerine dayalı olarak düzenlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet Bu araştırmada, şarkı metinlerine dayalı dil öğretim etkinliklerinin söylemsel dil özellikleri çerçevesinde ne şekilde düzenlenebileceğinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel İngilizce Bölümünde, başlangıç düzeyindeki dört hazırlık sınıfında yürütülmüştür. Araştırmanın yürütülmesi sırasmda 'English File T (Oxenden, Seligson, ve Koenig, 1997) adlı ders kitabındaki altı şarkı metnine dayalı olarak düzenlenmiş etkinlikler sımf içinde uygulanmış ve her uygulamanın sonunda öğrencilerin görüş ve önerileri alınmıştır. Daha sonra, ders kitabındaki şarkı metinlerinden birine dayalı olarak söylemsel dil özellikleri çerçevesinde düzenlenebilecek bir ders örneği sunulmuştur. Araştırmanın birinci bölümünde, araştırmada yürütülen çalışmayla ilgili problem durumu, araştırmanın amacı, veri toplama yöntemi, veri toplamada karşılaşılan güçlükler ve araştırmanın yapıldığı kurumun bağlamsal özellikleri belirtilmektedir. İkinci bölümde, araştırma konusuyla ilgili temel çalışmalar ve araştırmalar, 'Dilbilgisi Öğretiminde Söylemsel Yaklaşım', 'Sunuş Yönteminden Etkinlik Odaklı Dil Öğretim Yöntemine' ve 'Dil Öğretiminde Şarkı MetMerinin Kullanılmasının Rolü' başlıkları altında sunulmaktadır. Üçüncü bölümde, araştırma çerçevesinde yapılan inceleme ve çözümlemeler yer almaktadır. Bu bölümde öğrencilerin, uygulanan etkinlikleri çeşitli dil gelişim alanları açısından ne derecede yararlı buldukları yoramlanmaktadır. Dördüncü bölümde, incelenen şarkı metinlerinden birine dayalı olarak, söylemsel dil özelliklerinin verilmesi çerçevesinde düzenlenebilecek bir ders örneği sunulmaktadır. Beşinci bölümde öncelikle, öğrencilerin şarkı metinlerine dayalı etkinliklere ilişkin olumlu ve olumsuz görüşleri ile önerileri değerlendirilmektedir. Daha sonra, şarkı metinlerine dayalı olarak düzenlenen etkinliklerin dilsel bilgi ve becerilerin geliştirilmesine katkısı ele alınmaktadır. Son olarak, araştırmanın sınırlılıkları belirtilmekte ve sonraki çalışmalar için öneriler sunulmaktadır. Araştırmanın sonunda, şarkı metinlerine dayalı olarak yürütülen etkinliklerin özellikle sözcük bilgisini geliştirmek ve sınıf ortamında değişiklik yaratmak bakımından yararlı bulunduğu ve bu etkinliklere derslerde daha fazla yer verilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Bu etkinliklerde, elde edilen bulgular ışığında ve söylemsel dil özelliklerinin verilmesi yönünde yapılacak düzenlemelerle dersler daha verimli bir biçimde işlenebilir. vııı Abstract The aim of this research, is to find out how to design language teaching tasks based on song texts in the framework of discoursal linguistic features. The research was carried out in four elementary level preparatory classes of Yıldız Technical University Foreign Languages School Basic English Department. During the study, the tasks based on six song texts which appear in the textbook 'English File 2' (Oxenden, Seligson & Koenig, 1997) were applied in the classes and at the end of each lesson, students' ideas and suggestions about those tasks were taken. Later, a sample lesson which could be planned in the framework of discoursal linguistic features was designed. This lesson was based on one of the song texts that appear in 'English File 2'. In the first section, the statement of the problem, the aim of the research, the method of collecting data, the difficulties faced while collecting data and the contextual features of the institution in which the study was carried out were presented. In the second section, related research and studies were displayed under the headings of 'Discourse-based Approach in Teaching Grammar', 'From PPP Method to Task-based Language Teaching Methodology' and 'The Role of Using Song Texts in Language Teaching'. In the third section, the data in which the students stated to what extent they found the applied tasks useful were analysed In the fourth section a sample lesson based on one of the song texts questioned in the framework of discoursal linguistic features was presented. In the fifth section, first, related to the tasks based on song texts, positive and negative views and suggestions of the students were evaluated. Later, the role of tasks based on song texts in improving linguistic knowledge and skills were stated. Finally, restrictions of the research are expressed and suggestions for further research were made. At the end of the research, it was found that tasks based on song texts were considered to be useful especially in improving vocabulary and changing the atmosphere of the classroom. It was also observed that tasks based on song texts should appear more in language teaching classes. Lessons can be given in a more efficient way if some changes are made in those tasks by taking these findings into consideration and focusing on discoursal linguistic features. IX
Collections