Show simple item record

dc.contributor.advisorOrtaçtepe, Deniz
dc.contributor.authorBurhan, Elif
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:37Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:37Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39888
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin internet ortamında yansıtıcı düşünme odaklı tartışmalarına, daha ayrıntılı olarak, yansıtıcı düşünme türlerini (eylem sonrası yansıtıcı düşünme, eylem esnasında yansıtıcı düşünme ve ileriye yönelik yansıtıcı düşünme) inceleyi amaçlamıştır. Bu bağlamda, çalışma Ankara, Türkiye'de, özel bir üniversitede yabancı dil olarak İngilizce öğretimi programındaki dokuz deneyimli İngilizce öğretmeninin metodoloji dersinde katıldıkları yansıtıcı düşünme odaklı tartışmaların içeriğini araştırmıştır. Çalışma verileri basilica üç farklı yolla toplanmıştır: kişisel bilgi anketi, internet ortamında gerçekleşen yansıtıcı düşünme tartışmaları ve katılımcılarla bire bir gerçekleştirilen sözlü mülakatlar. Bütün nitel bulgular Boyatzis'in (1998) tematik analizine göre çözümlenmiştir. İlk olarak, kendiliğinden ortaya çıkan temaları bulmak için her bir katılımcının verisi kağıt üzerinde incelemiştir. Sonrasında, ilk incelemeden ortaya çıkan temalar renklerle kodlandırılmış ve üç kavramla, eylem sonrası yansıtıcı düşünme, eylem sırasında yansıtıcı düşünme ve ieriye yönelik yansıtıcı düşünme, eşleştirilmiştir.Bu çalışmanın bulguları göstermiştir ki; a) öğrenciler ve öğretmenler olarak geçmişteki deneyimleri ile b) öğretim teknikleri ve inançları ile c) ileriye yönelik öğretim tekniklerini düzenleme yönelimleri ile katılımcılar internet ortamında yansıtıcı düşünme eyleminde bulunmuşlardır.Bu sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda, bu çalışma literatürde yansıtıcı düşünme üzerine yapılan çalışmaların sonuçlarını eleştirmektedir. Ayrıca internet ortamında uygulanan yansıtıcı düşünme odaklı tartışmalara yönelik çalışmaların deneyimli öğretmenler üzerinde yapılmasını önermiştir.Anahtar kelimeler: Yansıtıcı düşünme, eylem sonrasında yansıtıcı düşünme, eylen sırasında yansıtıcı düşünme, eylemöncesinde yansıtıcı düşünme, yabancı dil olarak İngilizce öğretimi, yansıtıcı düşünme odalı çalışmalar, online asenkron tartışma platformlar.
dc.description.abstractJune, 2015This study investigated EFL teachers' participation in reflective practice oriented (RP-oriented) online discussion forums. More specifically, it explored the reflection types (reflection-in, reflection-on and reflection-for-action) instructors engaged in. To this end, the study explored RP-oriented online discussions utilized in a methodology course by nine experienced English as a foreign language teachers who were students in a master's program in teaching English as a foreign language at a foundation university in Ankara, Turkey. The data were collected through three different instruments: a background information questionnaire, RP-oriented discussions and interviews. All the qualitative data were analyzed according to Boyatzis' (1998) thematic analysis. Initially, each participant's data were printed out and examined to discover the themes that naturally emerged. After that, the emerging themes in the initial analysis were color-coded and related to three sensitizing concepts, specifically a) reflection-on-action b) reflection-in-action and c) reflection-for-action. The findings of the study revealed that in RP-oriented discussion platforms participants engaged in a) reflection-on-action by considering their past experiences both as learners and teachers, b) reflection-in-action by sharing their beliefs and teaching practices c) reflection-on-action by defining their intentions on reshaping their future practices as well as providing suggestions for their institutions.Considering these results, this study challenged the results of studies that have investigated the use of reflective practices in online-asynchronous discussion platforms and provided further directions in identifying successful utilization of RP-oriented online discussions in in-service teacher education.Key words: Reflective practice, reflection-on-action, reflection-in-action, reflection-for-action, reflective practice oriented discussions (RP-oriented), online / asynchronous discussion platforms, EFL.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEFL teachers` reflective practice via online discussions
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin online platformlar vasıtasıyla yansıtıcı düşünme etkinliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReflective teacher training program
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReflective thinking
dc.identifier.yokid10080421
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395369
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess