Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakelle, Şerife Sema
dc.contributor.authorŞentürk, Cenk
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:13Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:13Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398886
dc.description.abstractBu çalışmada, ebeveyn tutumlarının öğrencilerin bilişötesi becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır Çalışmaya düz liseye ve süper liseye devam eden 305 öğrenci ve bu öğrencilerin ebeveynleri katılmıştır. Çalışmanın sonuçları niceliksel veriler kullanılarak elde edilmiştir. Niceliksel veriler, öğrencilerin ebeveynlerine uygulanan `Ebeveyn Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği (PARI)` ve öğrencilere uygulanan `Bilişötesi ölçeği` ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde t testi istatistiği kullanılmıştır. Ebeveyn Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği (aşırı koruyucu tutum, demokratik tutum, ev kadınlığı rolünü red, geçimsizlik, sıkı disipline dayalı baskıcı tutum) ve Bilişötesi Ölçeğin alt boyutları (farkındalık, kendini kontrol, bilişsel stratejiler, değerlendirme) kapsamında ayrı ayrı yapılan analizlerin sonuçlan, demokratik ebeveyn tutumunun değerlendirme becerisi üzerinde, annenin ev kadınlığı rolünü reddetmesinin bilişsel yöntemler, değerlendirme becerileri üzerinde, sıkı disipline dayalı baskıcı tutumunun da bilişsel stratejiler becerisi üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. Diğer tanımların bu beceriler üzerinde anlamlı bir etkisi tespit edilmemiştir. iv
dc.description.abstractIn this study; the effect of the parental attitude on the students' metacognitive skills has been investigated. A total of 305 students attending the Normal Public High School and Super High School and their parents participated in the study. The results of the study were gathered by means of quantitative data. The quantitative data were collected by `Parental Attitude Research Instrument` and `Metacognition Inventory` The data was analyzed by t-test The result of the study that was maintained about parental attitude research inventory subscales (over protective attitude, democratic attitude, rejecting home making role, marital conflict, strict discipline) and metacognitive inventory subscales (awareness, self checking, cognitive strategies, evaluation) indicate democratic attitude affected on evaluation skills rejecting home making role affected on cognitive strategies and evaluation skills, strict discipline affected on cognitive strategies skills positively. No other attitudes are affected on these skills significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEbeveynlerin çocuk yetiştirme tutumlarının öğrencilerin bilişötesi becerileri üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmMetacognitive strategies
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmMetacognitive skills
dc.subject.ytmChild rearing
dc.identifier.yokid164537
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148078
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess