Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil derslerine olan tutumlarının arttırılması ve program düzenlemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil öğreniminde güdülenmenin ve öğrenilmek istenen bu erek dile karşı geliştirilen tutumların öğrencilerin dil öğrenimlerini önemli ölçüde etkilediği bir çok araştırmada vurgulanmıştır. Bu araştırmanın amacı da güdülenme türleri ve yabancı dil dersine karşı geliştirilmiş olan tutumların, öğrencilerin; yaş, cinsiyet, öğrenme biçemleri, İngilizce öğrenme süresi, üniversitedeki bölümleri, sınıf içinde yapılan etkinlikler, ders türleri, aile, öğretmen, işlenen metinler, ders araç-gereç ve örneklem grubunun seçildiği okulun eğitim programı gibi değişkenler ile arasındaki ilişkiyi ortaya çıkartmak ve yabana dil öğretimi adına bu alana veri ve bilgi girdisi sağlayarak yabancı dil öğretiminin kalitesini arttırmaktır. Bu araştırmada problem, üniversitelerin yabancı dil hazırlık sınıflarındaki öğrencilerin yabancı dile karşı olan tutumlarının ve bu öğrencilerin yabancı dil öğrenmelerini etkileyen güdülenme türlerinin neler olduğunun ve bu tutum ve güdülenme arasında yukarıda sunulan değişkenler ile bir ilişkinin olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmanın evreni, İstanbul ilindeki tüm devlet ve vakıf (özel) üniversitelerinde yabancı dil hazırlık okullarında öğrenim gören öğrencileri kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bir vakıf üniversitesinin yabancı dil (İngilizce) hazırlık okulunda öğrenim gören 27 kız ve 27 erkek olmak üzere toplam 54 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin yabancı dile karşı olan tutumlarını ve güdülenme oranlarını ve yukarıda bahsi geçen değişkenlerle tutumlarla ve güdülenme arasındaki ilişkiyi ölçmek için kendi hazırladığım 62 sorudan oluşan likert tipi bir sormaca kullanıldı. Yanıtlardan alınan puanlar parametrik olmayan Kruskal-Wallis-H Testi, Mann Whitney-U Testi ve Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi'nden yararlanıldı. 'IIHazırlanan sormaca ilk kez uygulanacağında ileride karşılaşılacak eksikliklerin önceden belirlenmesi ve giderilmesi amacıyla örneklemi oluşturacak grupla benzer özelliklere sahip on öğrenci ile pilot çalışması gerçekleştirildi. Pilot çalışması sonunda ortaya çıkan eksikliklere göre sormaca yeniden düzenlenerek örneklem grubuna verildi. Araştırma sonuçlarına göre üniversite hazırlık okulundaki yabana dil öğrenicilerinin yabancı dile karşı olumlu tutumlarının ve güdülenme türlerinin yüksek olduğu görüldü. Elde edilen oranlara göre, tutumların oranı % 74,56, içsel güdülenmenin oram % 73,56, araçsal güdülenmenin oram % 72,59 ve birleşimci güdülenmenin oram ise % 62,28'dir. Araştırmanın esasım oluşturan tutumlar ve güdülenme türleri ile bu araştırmanın bazı değişkenleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu (örneğin, metin konulan ve etkinliklerle tutumlar, içsel ve birleşimci güdülenme arasında); baza değişkenlerle kısmen ilişkili oldukları (örneğin, ders türlerinden okuma, yazma, konuşma ve sözcük bilgisi dersleri ile bir ilişki var ancak dilbilgisi ile yok), bazılarıyla da hiç ilişkili olmadığı (örneğin, aile ve öğretmeni sevme) görüldü. iv It has been emphasized in most studies that motivation and learners' attitudes towards the language affect language learning. The aim of this study is to put forward the relationship between different kinds of motivation and attitudes towards foreign language learning, such as students'; age, sex (gender), learning style, duration of language learning, department at the university, in-class activities, family, teacher, materials used, curriculum and the teaching materials of the sample school as well as to increase the quality of foreign language teaching by providing data and information. The problem in this study was to find the attitude of university language prep school students towards the foreign language, identify different kinds of motivation that affect the foreign language learning process of these students and analyse whether there is a correlation between the attitude and motivation and the variables stated above. The target group consists of students studying at the foreign langauge prep school programs of all the state and private universities in Istanbul. On the other hand, the sample group was made up of total 54 students (27 female and 27 male) from a private university foreign language (English) prep program. In order to measure the relationship between the students attitudes towards the foreign language and motivation rates as well as the change of attitudes based on the variables stated above I prepared and used a Likert- Scale questionnaire composed of 62 questions. In order to analyse the grades I sought assistance from the non-parametric Kruskal Wallis H-Test, Mann Whitney-U Test and Pearson Multiple Moment Correlation Analysis.Since the questionnaire prepared was going to be used for the first time, in order to determine and overcome the possible shortcomings, a pilot study was carried out with ten students who share similar attributes with the sample group. The questionnaire was revised based on the deficiencies found during the pilot study. The results of this study indicate that the positive attitudes of the foreign language students of the university prep program and motivation type was high. According to the results, the rate of the attitudes was 74,56%, intrinsic motivation rate was 73,56% instrumental motivation rate was 72,59% and integrative motivation rate was 62,28%. A clear correlation has been found between the attitudes that form the bases of this study and the motivation styles and some of the variables of this study such as text matter, activities and intrinsic and integrative motivation. Some variables such as different classes such as reading, writing, speaking and vocabulary have partial correlation with motivation and attitude where as there is no correlation between motivation and attitudes and grammar and neither with the family and teacher. vi
Collections