Kurum kültürünün oluşumunda kariyer yönetiminin yeri ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBir organizasyonun insan kaynaklarının sağlanması ve koordine edilmesine yönelik tümfaaliyetler, insan kaynakları yönetimini oluşturur. Diğer bir deyişle insan kaynaklarıyönetimi bir organizasyona nitelikli personel bulmak ve organizasyonda tutmak içinyapılan faaliyetlerin toplamıdır.Kariyer yönetimi unsuru da giderek önemi artan alanda bireysel tatminin sağlanması,çalışanın görevlerini yerine getirirken kariyer hedeflerinin de ne kadarilerleyebildiklerini görebilmeleri açısından son yıllarda iyice önemi artmış, hem bireyinhem de işletmenin ortak sorumluluğu haline gelmiş bir insan kaynakları yönetimialanıdır.Kariyer yönetimi kavramı, son zamanlarda gelişme gösteren temel insan kaynaklarıyönetimi yöntemlerinden birisidir. Bireysel kariyer yönetimi sürecinde, çalışan, kariyeramaçlarını belirlemek durumundadır. Örgütlerin de çalışanlara kariyer planlamasürecinde yardımcı olmaları gerekmektedir. Diğer taraftan kariyer yönetimi ayrıcayöneticilere organizasyonun insan kaynağı ihtiyacı konusunda çalışanların hakkındabilgilenmiş bir şekilde karar vermeleri konusunda yardımcı olur. Bu kararlar çalışanınişe alınması, iş taleplerinin karşılanması amacıyla yer değiştirmesi ya da örgütselyedekleme yapılması gibi konuları da içerir.Bu tez kapsamında öncelikler kariyer yönetimi ve uygulamaları ve kurum kültürükavramları değerlendirilmiş, çalışmanın gerçekleştirildiği kurumun kariyer yönetimfonksiyonları ve kurum kültürünün nasıl olduğu analiz edilmiş ve kurumun durumutespit edilmiştir.v SUMMARYHuman resources management term consists of any activities on obtaining and coordinatinghuman resources. In the other word, human resources management in an overal obtaininggualified personel and activities to get him work in the organization.Career management getting more important in the last years, is a human resources branchwhere personnel satisfaction is acquaried. Career management is under responsibility of bothemployee and organization.The career management concept is one of the basic human resources management techniquesthat improved recently. In the individual career management process, employee has todetermine individual career objectives. Organizations have to assist to the employee in thecareer planning process. On the other side, career management help the managers to makemore informed decisions about employees in regard to the organization?s human resourcesneeds. It includes employee placement, reemployment of employees to accommodatebusiness demands and management succession planning activities.In the scope of this thesis, firstly career management and career management activities andorganizations culture concept are studied. By analyzing, career management activities of theorganization, how to be organization culture, and establish of organization position.vi
Collections