İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan endüstri meslek liseleri ve teknik liselerde görev yapan öğretmen ve yönetici algılarına göre değişimin ve yeniliklerin uygulanmasını engelleyen faktörlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İstanbul İli Avrupa Yakasındaki Endüstri Meslek Liseleri ve Teknik Liselerde görev yapan öğretmen ve yönetici algılarına göre değişimin ve yeniliklerin uygulanmasını engelleyen faktörleri ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri; Avcılar, Bağcılar, Bahçelievler, Bayrampaşa, Beyoğlu, Çatalca, Fatih, Küçükçekmece, Şişli ve Zeytinburnu ilçelerinde bulunan 25 Endüstri Meslek Lisesi ve Teknik Lisede çalışan 520 örnekleme anket uygulanarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; aritmetik ortalama, yüzdelik dağılım, t-testi ve ANOVA istatistiksel teknikleri kullanılmıştır.Araştırma; mevcut yönetsel yapı yetersizlikleri, motivasyon yetersizlikleri, iletişim/bilgi yetersizlikleri, dış çevre yetersizlikleri, kaynak yetersizlikleri, kurumsal kültür yetersizlikleri ve değişim liderliği yetersizlikleri olmak üzere yedi alt faktörde incelenmiştir. Araştırma bulguları, Endüstri Meslek Liseleri ve Teknik Liselerde değişimin ve yeniliklerin uygulanmasını engelleyen en önemli faktörün ?Kaynak Yetersizlikleri? olduğunu ortaya çıkarırken, ?Değişim Liderliği Yetersizlikleri? son sırada yer almıştır. Araştırmaya katılan yönetici ve öğretmenlerin algılarında; cinsiyetleri, medeni durumları, okuldaki görevleri, yaş düzeyleri ve hizmet yıllarına bağlı olarak istatistiksel bakımdan anlamlı fark gözlenmiştir. Genel olarak, ölçme aracının tüm faktörlerinde öğretmen ve yönetici algıları arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Evli öğretmenler, bekâr öğretmenlere göre, öğretmenler ise yöneticilere göre ?Motivasyon Yetersizlikleri? Faktörünü değişim ve yeniliklerin önünde daha yüksek düzeyde engel olarak görmüşlerdir. Araştırmanın ?Kurumsal Kültür Yetersizlikleri? faktörü ise araştırmaya katılan yöneticiler ve öğretmenler tarafından değişim ve yeniliklerin uygulanmasının önünde engel olarak görülmemiştir. The Aim of this study was to reveal determination of the factors hindering implementation of changes and innovations work on industrial vocational high school and technical high school based on teachers and principals perceptions in İstanbul. The sample of this research consisted of 520 teachers working at industrial vocational high school and technical high school in Avcılar, Bağcılar, Bahçelievler, Bayrampaşa, Beyoğlu, Çatalca, Fatih, Küçükçekmece, Şişli ve Zeytinburnu. The data were gathered through a questionnaire. Data were statistically by arithmetical mean, percentage range, t-tests and ANOVA.The research survey was examined in terms of structural and administrative shortcomings; lack of motivation; shortcomings of the school environment; communication failures; limited resources; unfit organizational culture and lack of change leadership in the seven sub-dimensions. Findings revealed that ?limited resources? was perceived to be the number one change hindering factor, while ?lack of change leadership? was in the last order as a factor, hindering the implementation of changes and innovations at industrial vocational high school and technical high school. Perceptions of teachers and principals participated in the research; statistically significant difference was observed in terms of gender, marital status, the school tasks, age and professional experience. In general, in all dimensions of questionnaire the significant differences were found between the perceptions of teachers and administrators. Interferences on ?lack of motivation? in front of size changes and innovations were perceived in higher levels for married teachers and for teachers than principals. The part of the study about ?unfit organizational culture? wasn?t perceived as an obstacle on change and innovation by teachers and principals.
Collections