Using bird education to promote biology teachers` use of place-based education: An exploratory inquiry through action research
dc.contributor.advisor | Lane, Jennıe Farber | |
dc.contributor.author | Keşapli Can, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:34Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39884 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, kuşlar ile ilgili çalışmalar yapan öğretmenleri desteklemek ve Türkiye'de yer temelli eğitimi geliştirmek için stratejilerin ve kaynakların araştırılmasıdır. Öğretmenleri motive etmek ve kuş eğitim çalışmalarına hazırlamak için kuş eğitim seti, eğitim çalıştayı, iki arazi gezisi ve bir Facebook grubu olmak üzere farklı stratejiler ve kaynaklar uygulanmıştır. Bunların yanı sıra, araştırmacı da öğretmenlere danışmanlık hizmeti sağlamıştır. Çalıştay değerlendirme anketi ve altı öğretmen ile yedi öğretmen adayına uygulanan mülakatlar yoluyla veri toplanmıştır. Ayrıca, çalışma boyunca çabalarının etkilerini incelemek için ne tür verilere ihtiyaç olduğunu belirlemek için araştırmacı tekrarlayan yansımalardan yararlanmıştır.Öğretmenler, bu çalışmada kendilerine sunulan stratejilerin ve kaynakların öğrencileriyle kuş eğitim çalışmaları yapmak açısından motivasyon sağladığını belirtmiştir. Zaman, müfredatla ilgili gereksinimler, yönetimsel konular, arazi çalışmalarının zorluğu, okul bahçesinin uygunluğu ve öğrenci profilleri gibi engel ve zorluklar öğretmenlerin hazır olma ile ilgili algılarını etkilemiştir. Çalışmanın en önemli bulgularından biri yer temelli eğitim yaklaşımının arazi gezileri için izin alma, bu izinleri almak için gereken zaman ve uzak alanlara yapılan gezilerle ilgili güvenlik kaygıları gibi bazı engel ve zorlukların aşılması açısından yardımcı olabileceğidir. Bu çalışma ile araştırmacı, öğrencilerini etkilemeleri için öğretmenleri motive ederek sahip olduğu kuş gözlem tutkusunu öğretmenlerle paylaşabilmiştir. Öğretmenler, araştırmacının çabalarını takdir ettiklerini ifade etmişlerdir vearaştırmacı öğretmenleri desteklemek için uzun vadeli işbirliklerinin gerekli olacağını anlamıştır.Anahtar Kelimeler: Kuş eğitimi, yer temelli eğitim, stratejiler ve kaynaklar, öğretmenmotivasyonu ve hazırlanması, engeller ve zorluklar | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to explore strategies and resources to support biology teachers in conducting bird studies with their students and to promote place-based education in Turkey. Different strategies and resources, including a bird education trunk, a training workshop, two fieldtrips, and a Facebook group, were implemented to motivate and prepare teachers. In addition, the researcher provided consulting services to the teachers. The instruments for collecting data were a workshop evaluation questionnaire and interviews conducted with six teachers and seven pre-service teachers. In addition, during the study period the researcher used reiterative reflection to determine what data was needed to examine the effects of her efforts.Teachers participating in this study reported that the resources and strategies introduced to them motivated them to conduct bird studies with students. Barriers and challenges such as time, curricular requirements, administrative issues, difficulties with field studies, suitability of school ground, and student attitudes affected teachers' sense of preparation. One of the most important findings of this study is that the place-based education approach might help overcome many of these barriers. Through this study, the researcher was able to share her bird watching passion with teachers; ideally motivating teachers to inspire their students to become birding enthusiasts. The teachers expressed appreciation for her efforts and she learned that long-term collaborations will be necessary to support teachers.Key Words: Bird education, place-based education, resources and strategies, teacher motivation and preparation, barriers and challenges | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Using bird education to promote biology teachers` use of place-based education: An exploratory inquiry through action research | |
dc.title.alternative | Kuş eğitimi ile biyoloji öğretmenlerinin yer temelli eğitimi kullanmalarını desteklemek: Eylem araştırması yoluyla açımlayıcı bir sorgulama çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching problems | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Biology | |
dc.subject.ytm | Place based education | |
dc.subject.ytm | Birds | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10080889 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395384 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |