Show simple item record

dc.contributor.advisorTrimble, Kimberly
dc.contributor.authorİnce, Hazal Gül
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:34Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:34Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39883
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik eğitici podcastler hakkındaki algılarını ve öğrencilerin podcast algıları ile İngilizce öğrenmeye karşı tutumları arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Bu çalışmaya Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıflarında okumakta olan 28 öğrenci katılmıştır. Katılımcılara, altı haftalık uygulama süresi boyunca eğitici podcastler dinletilmiştir. Bu sürenin sonunda, katılımcıların algı anketlerini doldurmaları ve yarı-yapılandırılmış görüşmeleri gerçekleştirmeleri ile veri toplama süreci tamamlandırılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin bu teknoloji hakkında genellikle olumlu düşüncelere sahip olduklarını göstermektedir. Öğrencilerin çoğu, eğitici podcastlerin kullanımının kolay olduğunu, dil öğrenimi üzerine etkili olduğunu ve eğlenceli olduğunu düşünmektedir. Pek çok öğrenci podcastleri cep telefonları ile dinlemeyi tercih etmiş, ancak onları dışarıda ya da aynı zamanda başka bir işle uğraşırken dinlemeyi tercih etmemişlerdir. Bu sonuç, öğrencilerin podcast teknolojisinin hareketlilik özelliğinden faydalanmadığını anlamına gelebilir. Son olarak, öğrencilerin podcast algıları ile İngilizce öğrenmeye karşı tutumları arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: eğitici podcast, dinleme becerileri, özgün materyaller, teknoloji
dc.description.abstractThis study investigated EFL learners' perceptions of educational podcasting directed at developing listening skills, and the relationship between learners' perceptions of podcasting and their attitudes towards learning English. Twenty-eight EFL learners studying at the School of Foreign Languages of Bülent Ecevit University participated in the study. The participants went through a six-week treatment period in which they were required to listen to the educational podcasts. At the end of the treatment, data were gathered through a perception questionnaire and semi-structured interviews. The findings of this study showed that the learners generally had positive opinions about this technology. Most of them found it easy to use, effective in language learning and enjoyable at the same time. As for the preferences of the learners for listening to podcasts, the results showed that while many learners prefer to listen to the audio files on their mobile phones, they do not listen to them outside or while multitasking, thus ignoring the mobility feature of podcasting in a way. Finally, a positive moderate relationship was found between learners' perceptions of podcasting and their attitudes towards learning English.Key words: educational podcasting, listening skills, authentic materials, technologyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEFL learners` perceptions of educational podcasting
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin eğitici podcastler hakkındaki algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmPodcast
dc.subject.ytmEducational messages
dc.subject.ytmLearning
dc.identifier.yokid10078952
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395371
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess