Deniz Harp Okulu 1`inci sınıf öğrencilerinin mezun oldukları lise ve lisans ders grupları ile öğrenme stilleri ve akademik başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Deniz Harp Okulu l'inci sınıf öğrencilerinin mezun oldukları lise kaynağı ve lisans ders grupları ile öğrenme stilleri ve akademik başarılan arasındaki ilişkiler ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; 2003-2004 eğitim ve öğretim yılında Deniz Harp Okulu Komutanlığı'nın l'inci sınıfinda öğrenim gören 231 öğrenciden oluşturulmuştur. Öğrencilerin öğrenme stillerini tespit etmek maksadıyla; Nurettin ŞİMŞEK tarafindan ortaöğretim ve yükseköğretim öğrencilerinin öğrenme stillerini (biçemlerini) tespit etmek amacıyla 2002 yılında geliştirilen `BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri` kullanılmıştır. Söz konusu envanter, uygulanan grubun öğrenme sırasında kullandığı öğrenme ortamı ve yöntemlerine ilişkin olarak, öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerini; bedensel (kinesthetic), işitsel (auditory) ve görsel (visual) olmak üzere üç temel öğrenme stiline ayırmaktadır. Öğrencilerin akademik basanlarına ilişkin olarak da, 2003-2004 eğitim ve öğretim yık l'inci dönem sonu notlan kullanılmıştır. Veri çözümlemesi esnasında, değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve ortalamalar arasında farklılık olup olmadığını tespit etmek amacıyla Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)'nden istifade edilmiştir. Ortalamalar arasında çoklu kaşılaştırma gerektiği durumlarda da `Tukey HSD` testinden yararlanılmıştır. Söz konusu işlemler `SPSS 9.01` paket programı vasıtasıyla, 0.05 anlamlılık düzeyinde yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; - Deniz Harp Okulu l'inci sınıf öğrencilerinin BİG 16 Öğrenme Stilleri (Biçemleri) Envanterinden aldıklan görsel, işitsel ve bedensel stil puan ortalamalan arasında 0.05 manidarlık düzeyinde anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Aynca, öğrenme stili puan ortalamalan arasında, yine 0.05 manidarlık düzeyinde en yüksek olanın, `görsel öğrenme stili` puanlan olduğu tespit edilmiştir. -II-- Deniz Harp Okulu Find sınıf öğrencilerinin sahip oldukları öğrenme stilleri ile lise kaynağı (askeri lise-sivil lise) arasında 0.05 manidarlık düzeyinde anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. - Deniz Harp Okulu l'inci sınıf öğrencilerinin envanterden aldıkları öğrenme stili puanlan ile ders gruplarına göre akademik başarılan arasında 0.05 manidarlık düzeyinde bir ilişki olup olmadığı araştırılmış ve yalnızca `savaş beden eğitimi dersi notlan` ile `bedensel öğrenme stili puanlan` arasında (r=0.13; p=0.05) ve yine `savaş beden eğitimi dersi notlan` ile `görsel öğrenme stili puanlan` arasında (r=0.15; p=0.02) pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. - Farklı öğrenme stili gruplarındaki öğrencilerin, belirli bir ders grubuna ait akademik başarılan arasında 0.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. -III- In this study, it was aimed to determine the relationships between type of the high school graduted and undergraduate course groups, regarding the learning styles and academic successes of Turkish Naval Academy first year midshipmen. In this study the descriptive method was utilized. The subjects were 231 freshmen of Turkish Naval Academy attending 2003 - 2004 academic year. In order to determine the learning styles of midshipmen, `BIG 16 Learning Styles Inventory`, which is developed by Nurettin SİMSEK in 2002 for the purpose of determining the learning styles of middle and higher education students was applied. This inventory defines three basic learning styles, which are; kinesthetic, auditory and visual, regarding the learning environment and methods that are prefered by the subjects. 2003 - 2004 academic year first semester final grades were used for the academic success of the midshipmen. While analyzing the data, Pearson Momentum Product Correlation Index was used in order to determine any relation and (One Way Analysis of Variance (ANOVA) in order to determine any difference between the averages. When multiple comparisons between averages were needed `Tukey HSD` test was used. All these analyses are carried out with `SPSS 9.01` commercially off the shelf program with the significance level of 0.05. In conclusion; - There was a significant difference between the averages of kinesthetic, auditory and visual scores of the subjects at the confidence level of 0.95. Moreover, among the learning style score averages the highest one was `visual learning style` scores at the significance level of0.05. - There was not a significant relationship between the learning styles of the subjects and the type of the high school they graduated from at the significance level of 0.05. - A significant relationship between the learning style scores of the subjects and their academic successes regarding undergraduate course groups were explored. There existed positive and significant relationships between `warfare physical education grades` and -IV-`kinesthetic learning style scores` (r=0.13; p=0.05), and `warfare physical education grades` and `visual learning style scores` (r=0.15; p=0.02) at the significance level of 0.05. - At the significance level of 0.05; there was no significant difference among the specific course group's academic successes of the students who belong to different learning style groups.
Collections