A quantitative investigation of mathematical knowledge for teaching and self-efficacy: Middle school mathematics teachers in Turkey
dc.contributor.advisor | Çorlu, Mehmet Sencer | |
dc.contributor.author | Çalli, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:32Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39880 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretmek için gereken alan bilgileri ve öz yeterlik düzeylerini incelemektir. Örneklem, Ankara'nın Çankaya ilçesine bağlı rastgele seçilmiş 15 farklı okulda görev yapan 42 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, sayı kavramları ve işlemler bilgisi ölçeği ve matematik öğretimi öz yeterlik inancı ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yaş grubu ve sertifika türü bağımsız değişkenleri ile çok değişkenli varyans analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz iki farklı yaş grubundaki öğretmenlerin ortalama öz yeterlik düzeyleri arasında 0.84 standart sapmalık bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmenlerin matematik öğretmek için gereken alan bilgileri ve öz yeterlik düzeyleri arasında sertifika türüne göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuçlar, öğretmenlerin öğrettikleri alana özgü yetkinlikleri, öğretmen eğitimindeki reform odaklı girişimler ve öğretmenlerin aldıkları hizmet içi eğitimlerin kalitesi göz önüne alınarak tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Matematik öğretmek için gereken alan bilgisi, öz yeterlik, sayıkavramları ve işlemler, orta okul | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the mathematical knowledge for teaching and self-efficacy levels of middle school mathematics teachers in Turkey. The sample consisted of 42 teachers, working at 15 randomly-selected schools in the Çankaya district of Ankara. Data were collected by using the number concepts and operations scale and the mathematics teaching efficacy beliefs instrument. A multivariate analysis of variance was conducted, where the independent variables were age (novice or senior) and certification type (faculty of education or alternatively certified). The analysis revealed that there was 0.84 standard deviations difference between the mean self-efficacy levels of novice and senior teachers. No statistically significant difference was observed between the self-efficacy beliefs and mathematical knowledge of teachers with respect to their types of certification. Results were discussed in terms of subject-specific competencies for teaching, reform-oriented efforts in teacher education and recruitment, and quality of professional development for teachers.Key words: Mathematical knowledge for teaching, self-efficacy, number conceptsand operations, middle school | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A quantitative investigation of mathematical knowledge for teaching and self-efficacy: Middle school mathematics teachers in Turkey | |
dc.title.alternative | Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretmenlik bilgisi ve öz yeterlik seviyeleri üzerine nicel bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Pedagogical content knowledge | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.identifier.yokid | 10075110 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395388 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |