ÖSS`ye hazırlanan öğrencilerin kuvvet tanı testi başarıları ile dershane deneme sınavlarında mekanik konusundaki başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada öğrencilerin sayısal sorulardaki basanları ile kavramsal sorulardaki başarılan arasındaki ilişkiyi incelemek üzere, ÖSS'ye hazırlanan öğrencilerin dershane deneme smavlan mekanik konusundaki başarılarıyla, mekanik konusundaki kavramsal öğrenmeyi ölçen Kuvvet Tam Testi 'ndeki basanları arasındaki ilişki incelenmiştir. Örneklem olarak, 2002-2003 Öğretim yılı Fen Bilimleri Dershanesi ÖSS hazırlık kursuna devam eden 1903 hafta sonu sayısal öğrencisi içinden 282 öğrenci seçilmiştir. Örnekleme mekanik konusundaki kavramlara hakim olma düzeylerini ölçmek üzere 1992 'de Hestenes, Wells ve Swackhamer tarafından geliştirilen, 1995 'de ise Halloun, Hake ve Mosca tarafından yeniden düzenlenen Kuvvet Tam Testi (Force Concept Inventory) uygulanmıştır. Örneklemin dershane deneme smavlan mekanik konusundaki sorulardaki başanlan dershanenin veri tabanından alınarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin matematik basanlarını belirlemek üzere öğrencilerin dershane deneme smavlan matematik testlerinden aldıklan puanlann ortalamalan hesaplanmıştır. Araştırma bulgulan, Pearson korelasyon katsayısı ve bağımsız gruplar için t- testi ile analiz edilmiştir. Bu sonuçlan şöyle sıralayabiliriz; Kuvvet Tam Testi başanlan ile dershane deneme smavlan mekanik konusundaki sorulardaki basan arasında oc=.01 manidarlık düzeyinde anlamlı bir ilişki vardır. Bu iki değişken arasındaki korelasyon katsayısı r= 0.40 olarak hesaplanmıştır. Ancak öğrencilerin dershane deneme smavlan mekanik sorulanndaki ortalamalan (%80) Kuvvet Tam Testi ortalamalanmn (%40.4) iki katıdır. Yani öğrenciler kavramsal anlayış gerektiren sorularda başansız olmuşlardır. Kuvvet Tam Testi başanlan ile matematik başanlan arasındaki korelasyon katsayısı r= 0.19 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuç iki değişken arsında ct= 0.01 manidarlık düzeyinde anlamlı bir ilişki olduğuna işaret eder. Kuvvet Tam Testi başansımn cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğini incelemek üzere erkeklerin ve kızlann Kuvvet Tam Testinden aldıklan puanlar bağımsız örnekler için t-testi ile karşılaştınlmıştır. t =7.55 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuç ct=0.01 manidarlık düzeyinde anlamlı bir farka işaret eder. Erkekler kavramsal sorularda kızlara göre daha başarılı olmuşlardır. Anahtar Kelimeler:, Fizik Eğitimi, Kavramsal Öğrenme, Kuvvet Tam Testi, Mekanik Kavranılan Bilgisi, ÖSS, Dershane Deneme Smavlan vıı ABSTRACT The aim of this research is to find out the correlation between quantitative questions and conceptual questions in students' success in mechanic. The research is based on the achievement level of students who are prepared for Student Selection Examination (SSE), in Trial Examinations of Specialized Courses (TESC) which represent quantitative questions and Force Concept Inventory (FCI) which assess conceptual learning in mechanic. Among 1903 math and science course students who attend Fen Bilimleri Dershanesi on weekends in the academic year 2002-2003, 282 students were selected for the prurpse of this study. In order to evaluate students' level of conceptual knowledge about mechanic, FCI which has been developed by Hestenes, Wells and Swackhamer in 1992 and modified by Halloun, Hake and Mosca in 1995 has been applied on the sample. Student success in TESC about mechanic has been calculated based on the data taken from the data-base of Fen Bilimleri Dershanesi. The averages of students TESC math grades were calculated to determine students' success in Math. The results of the research were analyzed with Pearson Correlation Coefficient and t-test for independent groups. The results are as follows; There is a significant correlation at the a= 0.01 significany level between students' success in FCI and students success in TESC mechanic questions. The correlation between these two variable has been found as r= 0.40. However, students' average in TESC mechanic questions(%80) is double of students' average in FCI(%40). It means that students failed in questions which require conceptual understanding. The correlation between students' students' success in FCI and their success in Math has been found as r= 0.19. This result points out that there is a significant reletionship between these two variables at the significany level of a- 0.01. FCI results of boys and girls have been compared by t-test for independent groups to find out that whether there is any difference with regard to their level of achievement. T value is t=7.55. This result is significant at ct= 0.01 significancy level. In conceptual questions, it was found that boys are more successful than girls. Key Words: Physics Education, Conceptual Learning, Force Concept Inventory, Mechanics' Concepts Knowledge, OSS, Trial Examinations of Specialized Courses Vlll
Collections