dc.contributor.advisor | Ateşkan, Armağan | |
dc.contributor.author | Kumandaş, Bahar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:30Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39878 | |
dc.description.abstract | Kavram yanılgıları, bilimsel olguların anlaşılması için bir engeldir. Söz konusu kavram yanılgıları eğitim hayatının her aşamasında belirgin bir sorun olduğundan, biyolojide kavram yanılgıları alanında yapılan çalışmalar artmaktadır. Bu çalışmanın amacı, biyolojide kavram yanılgıları alanında Türkiye' de yapılmış olan çalışmaları incelemek ve bu alanda yaygın olan eğilimleri belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, ISI Web of Knowledge, Scopus, EBSCOhost, ULAKBİM ve ASOS Index veri tabanlarında 2000 ile 2014 yılları arasında yayımlanan 67 makale incelenmiştir. Makalelerin özellikleri, konuları, amaçları, veri toplama araçları, araştırma yöntemleri, örneklem özellikleri ve veri analiz yöntemlerini incelemek için meta-sentez (tematik içerik analizi) yöntemi kullanılmıştır. Seçilen makaleler, Sözbilir, Kutu & Yaşar (2012) tarafından geliştirilen ` Makale Sınıflandırma Formu` nun bu çalışmaya uyarlanmış biçimi ile incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, biyolojide kavram yanılgıları ile ilgili makalelerin birçoğu uluslararası dergilerde Türkçe olarak yayınlanmıştır. Makaleler, çoğunlukla kavram yanılgılarını belirlemeye odaklanmaktadır. Örneklemlerin çoğunu hizmet öncesi öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışmaların örneklem büyüklüğü 31 ile 100 arasında değişmektedir. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri, daha az tercih edilen karma yönteme kıyasla eşit bir üstünlük sağlamaktadır. Ayrıca söz konusu bulgular, çevre, ekoloji, hücre bölünmesi ve genetik konularının daha yaygın olarak çalışılan alanlar olduğunu göstermektedir. Başarı ve kavram yanılgıları testleri en yaygın kullanılan veri toplama aracı olurken, bu testler çoğunlukla çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Bu çalışmanın, araştırmacılara, öğretmenlere, hizmet öncesi öğretmenlere ve eğitimcilere bu alandaki eğilimlerin neler olduğu konusunda yardımcı olması beklenmektedir.Anahtar Kelimeler: kavram yanılgıları, biyoloji eğitimi, içerik analizi | |
dc.description.abstract | Misconceptions are an obstacle to comprehend scientific phenomena. Since misconceptions are a significant problem at all levels of education, studies have been increasing in the field of biology education. The aim of the study was to explore the patterns of the articles about biology misconceptions in Turkey and to reveal general tendencies. To meet this aim, 67 articles were selected through ISI Web of Knowledge, Scopus, EBSCOhost, ULAKBİM and ASOS Index databases published from 2000 to 2014. Meta-synthesis (thematic content analysis) method was used to explore characteristics, purposes, themes and patterns, data collection tool types, research methods, sample and sample sizes, and data analysis methods of these articles. Selected articles were subjected to the adapted version of the Paper Classification Form developed by Sözbilir, Kutu & Yaşar (2012). The results show that articles about misconception in biology are mostly published in international journals and written in Turkish. These articles mainly focus on identifying misconceptions. Most of the studies' samples were pre-service teachers. The sample size of the studies varied between 31-100. Qualitative and quantitative research methods were equally dominate over mixed method, which was less preferred. The findings also indicate that more studies have been undertaken in environment and ecology, and genetics and cell division. Achievement and diagnostic tests were the most common data collection tools and used multiple choice and open-ended question types. This review is expected to inform educators, teachers, pre-service teachers and curriculum developers about themes and patterns in misconception research.Key words: misconception, biology education, content analysis | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Misconceptions in biology education: A review of relevant research | |
dc.title.alternative | Biyoloji eğitiminde kavram yanılgıları: İlgili araştırmaların incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Biology | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Content analysis | |
dc.identifier.yokid | 10075113 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395389 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |