Avrupa Dil Gelişim Dosyası uygulamasının öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir dil öğrenme aracı olarak, Avrupa Konseyi tarafından Konsey üyesi ülkelerde dil öğrenimi alanında ortak bir anlayışın oluşturulmasını ve öğrenen özerkliği yönünde bir adım atılmasını sağlamak amacıyla geliştirilen Avrupa Dil Gelişim Dosyası, 1998 yılı itibari ile üye ülkelerde deneme amaçlı olarak uygulanmaya başlamıştır. Bu çalışmada, Avrupa Dil Gelişim Dosyası' mn Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki İlköğretim Okuhı'nda gerçekleştirilen pilot uygulamasının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Değerlendirmenin yapılabilmesi için, 6. sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 231 öğrenci ve uygulamayı yürüten 7 ingilizce öğretmeninin görüşlerine başvurulmuştur. Öğrenci ve öğretmen görüşlerim almak amacıyla araştırmacı tarafından 18 sorudan oluşan öğrenci anketi ve 23 sorudan oluşan öğretmen anketi geliştirilmiş ve uygulamanın yapıldığı 2003-2004 öğretim yılının sonunda öğrenci ve öğretmenlere uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen öğretmen ve öğrenci görüşleri yüzde ve frekans hesapları yapılarak tablolaştınlmış ve yorumlanmıştır. Öğrenciler, Avrupa Dil Gelişim Dosyası'nın öğrenen özerkliğinin gelişmesine katkı sağladığım ifade etmişler ancak Avrupa Dil Gelişim Dosyası'nın sınıf içi dil öğrenme süreçlerinin iyileştirip iyileştirmediği konusunda kararsız kalmışlardır. Öğrenciler, ayrıca, uygulama için geliştirilmiş olan Avrupa Dil Gelişim Dosyası'nın kullanışlı olduğunu düşünmektedirler. Öğretmenler ise, Avrupa Dil Gelişim Dosyası'nın öğrenen özerkliğinin gelişmesine ve sınıf içi dil öğrenme süreçlerinin iyileştirilmesine katkı sağladığı yönünde görüş belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler, uygulama için geliştirilen Avrupa Dil Gelişim Dosyası'nın kullanışlı olduğunu ve dersi planlama ve yürütme sürecini kolaylaştırdığım ifade etmişlerdir. vm European Language Portfolio, which is a learning tool and was developed by the Council of Europe in order to constitute a common understanding among the member states in the field of language learning and to take steps to foster learner autonomy, has been started to be piloted in the member states since 1998. In this study, the aim is to evaluate the piloting process of the European Language Portfolio in Terakki Foundation School. For the evaluation, the opinions of 231 6th grade students and their 7 language teachers are collected through questionnaires. An 18 item student questionnaire and a 23 item teacher questionnaire developed by the researcher herself are applied at the end of 2003-2004 school year. The percentage and frequency calculations are done, the results are transferred into tables and interpreted. According to the students, the European Language Portfolio contributes in fostering learner autonomy but there's no agreement among students about its contribution in improving language learning process inside the classroom. Students think that the European Language Portfolio, which was developed for this specific piloting, is a practical tool. According to the teachers, the European Language Portfolio contributes in fostering learner autonomy and improving language learning process inside the classroom. Also, the teachers think that the European Language Portfolio, which was developed for this specific piloting, is a practical tool and it facilitates the lesson preparation and execution process. IX
Collections