Show simple item record

dc.contributor.advisorAkşit, Firdevs Tijen
dc.contributor.advisorBuckıngham, Louısa Jane
dc.contributor.authorKazaz, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:26Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:26Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39873
dc.description.abstractBu çalışma, bir ders kitabının hedef kelimelerinin öğrenilmesinde bağımlı dizin satırlarının bir öğrenme aracı olarak kullanılmasının etkinliğini araştırmak için yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı korpus-yardımlı kelime öğretimi ile geleneksel kelime öğretme yöntemlerini karşılaştırmaktır. Bu çalışma ile ayrıca öğrencilerin paragraf yazma çalışmalarında bu kelimeleri ne kadar oranda kullanabildikleri araştırılmıştır. Bu çalışmanın diğer bir amacı ise, öğrencilerin kelime öğreniminde bağımlı dizin satırlarının kullanımı ile ilgili algıyı anlayabilmektir.Bu çalışmada Karadeniz Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda eğitim gören orta seviyede İngilizce bilgisine sahip dört farklı sınıftan seksen iki öğrenci yer almıştır. Çalışmanın sayısal verileri öğrencilere uygulanan üç kelime testi, üç paragraf yazma çalışması ve öğrenci algısını ölçen anket uygulamasından gelmektedir.Uygulama sonrasında elde edilen test puanlarının istatistiksel analizi göstermiştir ki kelime öğretiminde bağımlı dizin satırlarının kullanımı ders kitabıyla geleneksel kelime öğretimi ile kıyaslandığında daha etkilidir ve daha yüksek sonuçlar vermiştir. Ayrıca, daha az kontrollü paragraf yazma çalışmalarında bağımlı dizin satırlarının kullanımı ders kitabı ile karşılaştırıldığında birbirine yakın sonuçlar ortaya çıkmıştır. Katılımcı öğrencilerin ankete verdikleri yanıtların analizi öğrencilerin İngilizce kelime öğreniminde bağımlı dizin satırlarının kullanımı ile ilgili olumlu algıya sahip olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThis study investigated the effectiveness of the use of a concordance software and concordance lines as a pedagogical tool to learn the target vocabulary of a text book. The purpose of the study was to compare the effects of corpus-aided vocabulary instruction with traditional vocabulary teaching methods. This study also examined the extent to which students used the target vocabulary in paragraph writing exercises. Students' perception as to the use of concordance lines in their vocabulary learning was explored as well.Eighty-two students from four intermediate level EFL classes at Karadeniz Technical University School of Foreign Languages participated in the study. The quantitative data were collected through the administration of three tests, three writing assignments and a student questionnaire. The statistical analysis of the test results revealed that using concordance lines in vocabulary instruction was more effective and yielded higher scores when compared to traditional vocabulary instruction with the text book. Additionally, it was found that using concordance lines in learning the target vocabulary produced similar results when compared to using a text book in less controlled paragraph writing exercises. The analysis of the student questionnaire showed that the students had positive perception about using concordance lines in learning English vocabulary.Key words: Corpus-aided language pedagogy, corpus-based approach, concordance lines, concordance software, vocabulary instruction, English vocabulary learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCorpus-aided language pedagogy: The use of concordance lines in vocabulary instruction
dc.title.alternativeKorpus-yardımlı dil eğitimbilimi: Kelime öğretiminde bağımlı dizin satırlarının kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConcerted practices
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmCorpus-based activities
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10067398
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395380
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess