Show simple item record

dc.contributor.advisorSands, Margaret Kathleen
dc.contributor.authorDağli, İsmail Çağri
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:25Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39871
dc.description.abstractBu çalışmada Ankara ili genelinde bulunan Uluslararası Bakalorya okullarında görev yapan fen bilimleri bölüm başkanlarının öğretimsel liderlik rollerini müfredatın geliştirilmesi, uygulanması, ve denetlenmesi kapsamında nasıl yerine getirdiklerini ve fen bilimleri müfredatını uygularken karşılaştıkları zorlukları analiz etmektir. Çalışmanın katılımcılarını Ankara il genelinde bulunan Uluslararası Bakalorya okullarında görev yapmakta olan dokuz fen bilimleri bölüm başkanı oluşturmaktadır. Araştırmada, fen bilimleri bölüm başkanlarının öğretimsel liderlik rollerini yerine getirme düzeylerini analiz etmek üzere araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorular kullanılmıştır. Araştırma süresince elde edilen veriler metne aktarılmış, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda fen bilimleri bölüm başkanlarının öğretimsel liderlik özelliklerine sahip olduklarını ve öğretimsel liderliğin gerektirdiklerini başarılı bir şekilde yerine getirdikleri sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretimsel liderlik, Öğretmen liderliği, Zümre başkanlarının öğretimsel liderliği,
dc.description.abstractHeads of science departments in International Baccalaureate Diploma Programme schools in Ankara were interviewed in order to analyse their instructional leadership role with regard to developing and implementing the curriculum, supervision of the curriculum; and to analyse obstacles during curriculum implementation. The participants of this study are nine heads of science departments who work at International Baccalaureate schools in Ankara. An interview guide prepared by the researcher was utilized to analyse the instructional leadership role of the heads of science departments. The data gathered by voice recording and note taking was transcribed and analysed by content analysis method. The study found that heads of science departments in IB DP schools understood their instructional leadership role and seemed to perform it well.Key words: Instructional leadership, Teachers' leadership, Heads of departments' instructional leadershipen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHow heads of science departments within International Baccalaureate Diploma schools show their instructional leadership role
dc.title.alternativeUluslararası Bakalorya okullarındaki fen bilimleri bölüm başkanları öğretimsel liderlik rollerini nasıl sergilemektedirler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmDepartment head
dc.subject.ytmInstructional leadership
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10072643
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395398
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess