How heads of science departments within International Baccalaureate Diploma schools show their instructional leadership role
dc.contributor.advisor | Sands, Margaret Kathleen | |
dc.contributor.author | Dağli, İsmail Çağri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:25Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39871 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Ankara ili genelinde bulunan Uluslararası Bakalorya okullarında görev yapan fen bilimleri bölüm başkanlarının öğretimsel liderlik rollerini müfredatın geliştirilmesi, uygulanması, ve denetlenmesi kapsamında nasıl yerine getirdiklerini ve fen bilimleri müfredatını uygularken karşılaştıkları zorlukları analiz etmektir. Çalışmanın katılımcılarını Ankara il genelinde bulunan Uluslararası Bakalorya okullarında görev yapmakta olan dokuz fen bilimleri bölüm başkanı oluşturmaktadır. Araştırmada, fen bilimleri bölüm başkanlarının öğretimsel liderlik rollerini yerine getirme düzeylerini analiz etmek üzere araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorular kullanılmıştır. Araştırma süresince elde edilen veriler metne aktarılmış, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda fen bilimleri bölüm başkanlarının öğretimsel liderlik özelliklerine sahip olduklarını ve öğretimsel liderliğin gerektirdiklerini başarılı bir şekilde yerine getirdikleri sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretimsel liderlik, Öğretmen liderliği, Zümre başkanlarının öğretimsel liderliği, | |
dc.description.abstract | Heads of science departments in International Baccalaureate Diploma Programme schools in Ankara were interviewed in order to analyse their instructional leadership role with regard to developing and implementing the curriculum, supervision of the curriculum; and to analyse obstacles during curriculum implementation. The participants of this study are nine heads of science departments who work at International Baccalaureate schools in Ankara. An interview guide prepared by the researcher was utilized to analyse the instructional leadership role of the heads of science departments. The data gathered by voice recording and note taking was transcribed and analysed by content analysis method. The study found that heads of science departments in IB DP schools understood their instructional leadership role and seemed to perform it well.Key words: Instructional leadership, Teachers' leadership, Heads of departments' instructional leadership | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | How heads of science departments within International Baccalaureate Diploma schools show their instructional leadership role | |
dc.title.alternative | Uluslararası Bakalorya okullarındaki fen bilimleri bölüm başkanları öğretimsel liderlik rollerini nasıl sergilemektedirler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | International Bacalaureate Program | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Department head | |
dc.subject.ytm | Instructional leadership | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10072643 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395398 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |