Show simple item record

dc.contributor.advisorErbay, Fethiye
dc.contributor.authorKilimci, Çiğdem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:15:33Z
dc.date.available2020-12-29T11:15:33Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398718
dc.description.abstractBu tezde, `sponsorluk nedir`, `sponsorluğun müzecilikle ilişkisi nedir` gibi sorular üzerinden hareket edilerek, müzelerde uygulanan sponsorluk çalışmaları, sponsorluk tarihi ve bu süreç içerisinde sponsorluğun müze işletmesine ne gibi katkılarda bulunduğu incelenmeye çalışılmıştır. Sponsorluğun müzelere nasıl kazanç sağladığı ve sponsorluk kurumunun faaliyet gösterebilmesi için müzelerin nasıl bir yapılanmaya sahip olması gerektiği irdelenmiş, sponsorluk mevzuatı ve uygulamaları incelenmiştir. Tüm bu çalışmalar yurtiçinden ve yurtdışından örnekler verilerek desteklenmeye çalışılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda; sponsorluk kurumunun müze işletmesi açısından vazgeçilmezliği tespit edilmiş ve sponsor kurumla müze işletmesi arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi için gereken idari yapılanmaya dikkat çekilmek istenmiş, müze sektörünün içinde bulunduğu dar boğaz ve kurumsal yapılanma eksikliğine çözüm olabileceği düşünülen öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractQuestions like `what is sponsorship?`, `what is sponsorship in relations to museums?` have been the basis of the research done to explore the already in-practice sponsorship applications, examine the history of sponsorship, and evaluate the contributions of sponsorship to museums management the positive impact of sponsorships to museums. The type of organisational structure necessary to fully benefit from sponsors and the laws governing the sponsorship process have been further studied. This research has been supported by national and international sector implementations and examples. In light of all these; has been found to be a crucial aspect of successful and effective management of museums and the type of organisational structure needed to establish a mutually beneficial relationship has been proposed. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüzeciliktr_TR
dc.subjectMuseologyen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleMüzelerde sponsorluk
dc.title.alternativeMuseum sponsorship
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMuseums
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmTargets of the company
dc.subject.ytmMuseum buildings
dc.subject.ytmSponsorship
dc.identifier.yokid164302
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148188
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess