Müzelerde sponsorluk
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, `sponsorluk nedir`, `sponsorluğun müzecilikle ilişkisi nedir` gibi sorular üzerinden hareket edilerek, müzelerde uygulanan sponsorluk çalışmaları, sponsorluk tarihi ve bu süreç içerisinde sponsorluğun müze işletmesine ne gibi katkılarda bulunduğu incelenmeye çalışılmıştır. Sponsorluğun müzelere nasıl kazanç sağladığı ve sponsorluk kurumunun faaliyet gösterebilmesi için müzelerin nasıl bir yapılanmaya sahip olması gerektiği irdelenmiş, sponsorluk mevzuatı ve uygulamaları incelenmiştir. Tüm bu çalışmalar yurtiçinden ve yurtdışından örnekler verilerek desteklenmeye çalışılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda; sponsorluk kurumunun müze işletmesi açısından vazgeçilmezliği tespit edilmiş ve sponsor kurumla müze işletmesi arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi için gereken idari yapılanmaya dikkat çekilmek istenmiş, müze sektörünün içinde bulunduğu dar boğaz ve kurumsal yapılanma eksikliğine çözüm olabileceği düşünülen öneriler getirilmiştir. Questions like `what is sponsorship?`, `what is sponsorship in relations to museums?` have been the basis of the research done to explore the already in-practice sponsorship applications, examine the history of sponsorship, and evaluate the contributions of sponsorship to museums management the positive impact of sponsorships to museums. The type of organisational structure necessary to fully benefit from sponsors and the laws governing the sponsorship process have been further studied. This research has been supported by national and international sector implementations and examples. In light of all these; has been found to be a crucial aspect of successful and effective management of museums and the type of organisational structure needed to establish a mutually beneficial relationship has been proposed. IV
Collections