Endüstriyel işletmelerde kalite maliyetleri yönetimi, uygulaması ve anket çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde işletmelerin rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmesi, toplam kalite yönetimi felsefesini rakiplerine göre fark yaratacak şekilde yorumlama ve hayata geçirebilmelerine bağlıdır. Toplam kalite yönetimi felsefesinde, kalitenin yükselmesi ve maliyetlerin azalması hedeflenmektedir. Bu nedenle toplam maliyetlerin önemli bir bölümünü oluşturan kalite mahyetlerinin kesinlikle belirlenmesi, analiz edilmesi ve raporlanması diğer bir deyişle bilgi sisteminin kurulması gerekir. Kalite maliyet bilgileri bir ölçüm aracı olarak çok yaralıdır. Bu bilgiler geliştirme fırsatlarının tanımlanması ve onlara öncelik verilmesi için bir kere değişim yapıldığında değişimin etkisini takip etmek için etkili bir şekilde kullanılabilir. Bu çalışmada etkin bir kalite maliyet sisteminin oluşturulması için yapılması gereken faaliyetler uygulama sırasına göre ele alınmıştır. Bu konuda geniş bir literatür taraması yapılarak dünyadan ve ülkemizden güncel örneklerle konunun önemi vurgulanmıştır. Kalite mahyetierinin bir versiyonu diyebüeceğimiz fakir kalite kavramı da ele alınarak aralarındaki farklar ortaya konmuş, ABB Elektrik A.Ş'de fakir kalite uygulaması gerçeldeştirilmiştir. Son bölümde Türkiye'de faaliyet gösteren üretim ve hizmet sektörlerindeki küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerin kalite maliyetleri konusunda taban verilerini ortaya koyan bir anket çalışması gerçeMeştirilrniştir. İnternet üzerinden ankete katılan işletmelere anket sonuçlan bir rapor halinde sunularak işletmelerin toplam kalite çalışmalarına katkıda bulunulması hedeflenmiştir. vın ABSTRACT Nowadays the surviving of the companies in the environment of competition is according to explaining and applying the Total Quality Management(TQM) different from the competitors. The target of TQM is increasing the quality and minimizing the costs. So the quality costs that constitutes the most of the total costs have to be determined, analizied and reported, in other words information system have to be established. COQ data ise useful as a measurement tool. This data can be used very effectively to identify and prioritize improvement opportunities and then, once a change is made, track the impact of the change. In this study the needed activities to form an effective Cost of Quality System(CQS) had been explained in order of applying. About this subject a large literature had been scanned and examples from the world and our country had been given to show the importance of the subject. Poor quality term, in other words we can say a new version of quality costs for poor quality, had been explained and showed the differences between them. And poor quality practise had been made in ABB Electrics Company. In the last part of the study, a survey had been applied that shows the base data about quality costs of small, middle and large-scaled companies in manufacturing and service industry. The results of the survey have been reported to the companies that joined the survey via internet, thus a contribution has been aimed for the companies about total quality activities. IX
Collections