Mimarlıkta Montaj ve Program İlişkisi: Bernard Tschumi Örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma geç avangard olan Bernard Tschumi üzerinden, çağdaş mimaride mimarlık ile mimari programın montaj yaklaşımlarınıı sorgular. Bunu yaparken, öncelikle tarihsel süreçte, eser üretiminde montajı ana prensip olarak benimseyen tarihi avangardı inceleyerek, avangardın ana karakteristiklerini belirler. Bu bağlamda, Bernard Tschumi'nin mimarlığını etkilediği belirlenen Konstrüktivizm, Dada, Sürrealizm ve Situasyonisizm akımları incelenir. Araştırlan bu tarihsel bağlam ile ilişki kurularak, Bernard Tschumi'nin mimarlığında program ve montaj ilişkisi ile ilgili fikirleri; gerek mimarın kavramsal yaklaşımlarını ifade eden makale, kitap ve röportajları, gerekse mimari tasarımları üzerinden vaka analizi üzerinden detaylı şekilde analiz edilir. Tez, avangard sanat ve montaj yaklaşımlarının çağdaş mimari üzerindeki etkilerini sorgulayarak, mimari program ve montaj ilişkisinin tarihi süreci üzerinden günümüz ve geleceğin mimarisine etkilerini sorgulamayı hedefler. Bu hedef geleceğin mimarisinde avangard, mimari program ve montaj ilişkisi ile ilgli çalışacak araştırmacıları da desteklemeyi amaçlar. Anahtar Kelimeler: Montaj, Mimari Program, Avangard, Bernard Tschumi, Mimarlık Kuramı This thesis researches the relationship between montage and architecture in Contemporary Architecture through the late avant-garde architect Bernard Tschumi's architecture as a case study. Due to the avant-garde movements have been using the montage as their main technic at their works; this study starts with analyzing the avant-garde movements with their history with defining the main characteristics of avant-garde movements and question. At the second step, thesis researches Constructivism, Dada and Surrealism, and Situationism as the avant-garde movements which effect Tschumi's architecture and focuses on the relationship between his architectural approaches and those approaches through his articles, books, interviews and his designs. This thesis hopes to clear the role of montage in architecture and programme and, also help the other researchers who want to question about the future of architecture which it stands on the roots of avant-garde theories, architectural programme, and montage. Keywords: Montage, Architectural Programme, Avant-garde, Bernard Tschumi, Architectural Theory
Collections