Turkish EFL learners` readiness for autonomy and attitudes toward self-access center
dc.contributor.advisor | Trimble, Kimberly | |
dc.contributor.author | Nasöz, Mürüvvet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:21Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39865 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin bağımsız öğrenme merkezine karşı tutumlarını ve özerk dil öğrenmeye hazır olma durumlarını araştırmaktadır. Çalışma aynı zamanda öğrencilerin bağımsız öğrenme merkezine karşı tutumlarının ve özerk dil öğrenmeye hazır olma durumlarının merkezi kullanmayla ilişkisini araştırmaktadır. Bu çalışma, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Yabancı diller okulunda İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 250 Türk öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla bağımsız öğrenme merkezine karşı tutum anketi ve özerk çalışmaya hazır bulunma anketi uygulanmıştır. Nicel veri analiz sonuçları bağımsız öğrenme merkezini düzenli ve düzensiz kullananların tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Çalışmanın bulguları ayrıca İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin öğrenme sürecinde öğretmenin otoritesini kabul etme eğilimine rağmen kendi öğrenme sorumluluklarını almaya hazır bulunduklarını göstermiştir. Buna ek olarak, sonuçlar merkezi kullanan öğrencilerin kendi öğrenmesiyle ilgili kararları alabilen özerk öğrenciler olmadığını göstermiştir. Bulgular İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin bağımsız çalışma konusunda eğitilmesinin ve bağımsız öğrenme merkezinin daha etkili kullanılabilmesi için öğrencilerin merkezin yararları hakkında farkındalığının artırılması gerekliliğini ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: bağımsız öğrenme merkezi, bağımsız dil öğrenimi, öğrenciözerkliği | |
dc.description.abstract | This study investigates the Turkish EFL learners' attitudes toward the self-access center (SAC) and their readiness for autonomous language learning. It also explores whether learners' attitudes toward the SAC and their readiness for autonomy are related to frequency of SAC use. The study was carried out with 250 Turkish EFL learners at Yıldırım Beyazıt University, School of Foreign Languages. In order to collect data, a SAC attitude questionnaire and a learner autonomy readiness questionnaire were employed. The data gained through the quantitative analysis revealed a statistically significant difference between the attitudes of infrequent users and regular SAC users, suggesting that learners' attitudes toward the SAC and frequency of SAC use interconnected. The findings of the study also showed that Turkish EFL students were ready to take the responsibility for their own learning despite their inclination to accept the teacher's power and authority in the learning process. Additionally, the results revealed that the SAC users were not necessarily the autonomous learners who make decisions about their own learning. The findings suggest the necessity of training of the EFL learners for independent learning and raising their awareness about the advantages of the SAC to increase the effective use of the centers.Key words: self-access center, independent language learning, learner autonomy | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Turkish EFL learners` readiness for autonomy and attitudes toward self-access center | |
dc.title.alternative | İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin özerk dil öğrenmeye hazır olma durumları ve bağımsız öğrenme merkezine karşı tutumları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.subject.ytm | Independent learning centers | |
dc.subject.ytm | Self regulated learning | |
dc.subject.ytm | Self-acces center | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.identifier.yokid | 10079173 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395373 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |