Show simple item record

dc.contributor.advisorMıchou, Aıkaterını
dc.contributor.advisorBuckıngham, Louısa Jane
dc.contributor.authorAkkaya Önal, Meriç
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:20Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:20Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39864
dc.description.abstractBu çalışma, öğrencilerin bilgisayar ortamlı iletişimsel sınıf dışı etkinliklerin konuşma becerilerine katkı sağlayıp sağlamadığını, öğrencilerin bu sınıf dışı çalışmaların, hedeflenen kelime bilgisi ve gramer yapılarını kullanarak, özgüvenlerinde artışı destekleyip desteklemediğini ve konuşma becerilerini geliştirmesi için yapılan bu sınıf dışı iletişimsel çalışmaları faydalı ve/veya zorlayıcı olarak algılayıp algılamadıklarını araştırmayı amaçlamaktadır.Bu çalışmanın diğer bir hedefi de bilgisayar ortamlı iletişimsel sınıf dışı çalışmaların PowerPoint'te hazırlanan ve beş hafta süren çalışmaları kullanarak yabancı dilde iletişim kurma eğilimini destekleyip desteklemediğini araştırmaktır. Bu araştırma Türkiye'de bir devlet üniversitesinde, ortanın üstü seviyesinde olan ve gönüllülük esasına dayanan altı katılımcıyla yürütülmüştür. Bu çalışmanın verileri beş farklı PPT slaytları, her PPT sonrası ve de çalışmanın en son aşamasında yapılan mülakatlar, anket ve, son olarak, araştırmacı tarafından bilgisayar ortamlı iletişimsel sınıf dışı çalışmaların öğrencilerin yabancı dilde iletişim kurma eğimlerini belirlemek için hazırlanan rubrik aracılığıyla toplanmıştır.Sonuç olarak, katılımcılarla yapılan görüşme ve kriter sonrası elde edilen nicel ve nitel analiz, kendilerine hem pedagojik hem de akademik olarak katkı sağladığı için katılımcıların, dijitalleştirilmiş sınıf dışı konuşma etkinliklerini oldukça olumlu bulduklarını göstermektedir. Ayrıca, bu çalışma, öğrenciler İngilizce konuşurken daha özgüvenli ve rahat hissettikleri için onların hedef (yabancı dilde) dilde iletişim kurma eğilimlerine önemli bir katkı sağladığını da göstermektedir.Anahtar kelimeler: Hedef dilde iletişim kurma eğilimi, konuşma kaygısı, yabancı dilde teknoloji ve bilgisayar ortamlı iletişim
dc.description.abstractThis study aims to explore whether students perceive that the computer-mediated communicative (CMC) out-of-class speaking activities support the development of their oral speaking skills, whether students consider that the out-of-class speaking activities contributed to building their level of confidence with respect to using the target structures and vocabulary in the classroom, and the advantages and/or challenges they perceive in using computer-mediated communicative out-of-class activities to improve their speaking skills.A further aim of this study is to investigate whether the use of computer-mediated communicative out-of-class speaking activities supports the development of students' willingness to communicate (WTC), measured by using students' performance on PowerPoint (PPT) exercises over a period of five weeks. The research was conducted at a public university in Turkey with 6 participants, who were chosen among upper-intermediate level students on a voluntary basis. The data for this research was collected via five different PPT slides, interviews at the end of each PPT and a final interview, which was conducted at the end of the study, one questionnaire and the rubric formed by the researcher to determine the CMC out-of-class activities' impact on learners' WTC.Both qualitative and quantitative data analysis from the interviews and the criteria indicated that participants perceived positive pedagogical and academic contributions from these digitalized out-of-class speaking activities. Also the study showed that there was a significant contribution to the students' WTC in the target language as they become more confident as well as more comfortable speaking English.Key words: Willingness to communicate (WTC), speaking anxiety, technology in L2 and computer-mediated communication (CMC).en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSpeaking from a distance: Promoting oral skills out-of-class
dc.title.alternativeUzaktan konuşma: Sınıf dışı çalışmaları teşvik etme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmExtracurricular activities
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.identifier.yokid10072566
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395379
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess