Digitalized learning activities to promote speaking skills
dc.contributor.advisor | Mıchou, Aıkaterını | |
dc.contributor.advisor | Buckıngham, Louısa Jane | |
dc.contributor.author | Stott Alpaslan, Rosie | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:19Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39863 | |
dc.description.abstract | Dünya teknolojik gelişmelerle giderek küçüldükçe İngilizce konuşma becerilerini geliştirmek daha da önem kazanmıştır. İngilizce küresel bir dil olarak tanımlanmıştır ve İngilizcenin Türkiye'de ağırlıklı olarak okutulan ikinci dil olması kaçınılmaz olmuştur.Buna rağmen, öğrencilerin İngilizce iletişim kurmaktaki isteksizlikleri eğitmenlerebirçok zorluk çıkartmaktadır. Bu nedenle, sınıf dışı konuşma fırsatlarının yaratılmasına yönelik teknoloji kullanımı bu alanda destek sağlayabilir.Bu, Power Point ile yaratılan elektronik öğrenme etkinlikleri kullanılarak, genç öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizce iletişim kurma konusundaki istekliliklerinin gelişimine odaklanan ve dört aylık bir zaman diliminde yürütülen yarı deneysel bir araştırma çalışmasıdır. Buna ek olarak, evde tamamlanan elektronik öğrenme etkinlikerinin dilbilgisel yapı acısından sınıf içi sözel değerlendirme notları/puanlarını iyileştireceği umulmaktadır.Bu çalışma, Ankara Türkiye'de özel bir okulda okuyan, içerisinde 19 adet 3.sınıf öğrencisi bulunan bir deney grubu ve 21 adet 3.sınıf öğrencisi bulunan bir kontrol grubundan oluşmaktadır. Bu projenin özellikle üç araştırma sorusu bulunmaktadır; Elektronik öğrenme etkinliklerinin kullanımı, sözel değerlendirme sırasında öğrencilerin hedef yapıları kullanmasını ne şekilde etkilemektedir? Girişim/Müdahale suresi boyunca çocukların iletişim kurma isteklilikleri artmakta mıdır? Elektronik öğrenme etkinlikleri hakkında ebeveyne ait geribildirimler nelerdir? Sonuçlar, elektronik öğrenme etkinliklerinin kullanımının hedef dilbilgisel yapı acısından, deney grubunun sözel değerlendirme puanlarına katkısı olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, deney grubunun iletişim kurma istekliliği çalışmanın sonunda ilerleme kaydetmiştir.Anahtar kelimeler: ĠletiĢim kurma istekliliği, yabancı dil olarak Ġngilizce, sözel(konuĢma)değerlendirmeleri, sözel(konuĢma) becerileri, eğitimde teknoloji | |
dc.description.abstract | More importance is being given to developing English speaking skills as technological developments are making the world a smaller place. English has been defined as a global language and it is inevitable that English has become the second language that is predominantly studied in Turkey. However, the unwillingness of students to communicate in English presents many challenges to educators. Thus, the use of technology to facilitate out of class speaking opportunities could provide support in this area.This is a quasi-experimental research study conducted over a period of four months, focusing on the development of young learners' willingness to communicate in English as a Foreign Language using digitalised learning activities created using PowerPoint. In addition, the use of digitalised learning activities completed at home hoped to improve in-class oral assessment scores with regards to grammatical structures. The study consisted of an experimental group of 19 third grade students and a control group of 21 third grade students studying at a private primary school in Ankara, Turkey. Specifically this project has three research questions; How does the use of digitalized learning activities impact the students' use of target structures in their speaking assessments? Does children's willingness to communicate appear to change over the duration of the intervention? What was the parental feedback about the digitalized learning activities? The results showed that the use of the digitalized learning activities were beneficial to the experimental group's oral assessment grades with regards to target grammatical structures. In addition the experimental groups' willingness to communicate improved by the end of the study.Key words: The willingness to communicate, English as a Foreign Language, speaking assessments, speaking skills, technology in education | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Digitalized learning activities to promote speaking skills | |
dc.title.alternative | Konuşma becerilerini destekleme amaçlı elektronik öğrenme etkinlikleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | Power point program | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Electronic learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.identifier.yokid | 10074099 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395403 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |