Hizmet sektöründe örgütsel ve yönetsel değerler: Otel işletmelerinde bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tezde, hizmet sektöründeki otel işletmelerinde yönetsel ve örgütsel değerler incelenmiştir. Değer kavramının yapısına bağlı olarak, değerin oluşumu, fonksiyonları, özellikleri, sistemleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca, tutum, inanç ve norm kavramları değerin oluşumuna etkisi bakımından ele alınmıştır. Değer kavramının günümüze kadar olan kuramsal çerçevesi de irdelenmiştir. Kültürün yönetsel ve örgütsel değerlere etkisi incelenmiş, ayrıca bir kültür öğesi olarak değer kavramının kurumsal bazdaki etkileri günümüze kadar yapılan araştırmalarla ele alınmıştır. Çalışmanın uygulaması kapsamında, İstanbul'da yeralan 16 adet beş yıldızlı otelin 98 yöneticisi ile anket yapılmıştır. Anket sonuçlan ise, SPSS 11.5 paket programı ile analiz edilmiştir. Analizde öncelikle değerlere ilişkin frekans dağılımları teorik çerçeve doğrultusunda davranışa etkililik sırasına göre düzenlenmiştir. Daha sonra da değerlerin kendi arasındaki ilişkisini ve anlamlılığını tespit edebilmek amacıyla ki-kare sınamaları gerçekleştirilmiştir. Anahtar kelimeler: Değer, Davranış, Yönetici, Organizasyon, Kültür, Beş Yıldızlı Otel XI ABSTRACT In this thesis, the managerial and organizational values are examined in the hotels in service sector. The formation, functions, features and systems of values are emphasized in relation to the structure of the concept of value. In addition, the concepts of attitude, belief and norm are also considered in terms of their impact on the formation of values. What is more, the theoretical frame of the concept of value is investigated up to the present day. After examining the impact of culture on managerial and organizational values, institutional impacts of value as an element of culture are considered throughout the studies conducted up today. In the empirical part of the study, a questionnaire is administered to 98 managers of 16 five-star hotels in Istanbul. The results of the questionnaire are analyzed with SPSS 11.5 program. In the analyses, first of all the frequency distributions of values are arranged in order of effectiveness on the behavior based on the theoretical background. Then chi-square tests are conducted among the values to determine the direction and the significance of the relations. Keywords: Value, Behavior, Manager, Organization, Culture, Five-Star Hotel
Collections