Show simple item record

dc.contributor.advisorAkşit, Halis Necmi
dc.contributor.authorBakir, Gülten Yonca
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:18Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39861
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Harper Lee'nin Bülbülü Öldürmek adlı romanı üzerine yürütülmüş çalışmaların araştırılması ve romanın sorun/çatışma odaklı öğretiminin tasarlanmasına yönelik ana hatların belirlenmesinde eleştirel pedagoji ve temel edebiyat kuramlarının kullanılmasıdır. Bu amaçla çalışmada yorumlayıcı sentez metotlarından biri olan meta-etnografi yöntemi kullanılmıştır. Nitel çalışmalar ve kaynaklar, edebi unsur ve tekniklerle bağlantılı olan ikincil yorumları belirlemek amacıyla sentezlenmiş ve romanın sorun/çatışma odaklı öğretiminin tasarlanması amacıyla eleştirel pedagoji ve temel edebiyat kuramlarının kavramlarını kullanarak üçüncül yorumlar oluşturulmuştur.Anahtar Kelimeler: yorumlayıcı sentez, eleştirel pedagoji
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore the studies conducted on Harper Lee's To Kill a Mockingbird, and to use critical pedagogy and radical literary theories as lenses for providing guidelines to design issue/conflict-based literature instruction on the novel. The study used meta-ethnography, an approach to interpretive synthesis, to synthesize qualitative studies and sources for identifying second-order interpretations in relation to literary elements and techniques. To enable interpretation across studies and sources, the researcher used the concepts of critical pedagogy and radical literary theories so as to generate deeper level third-order interpretations for providing guidelines to design issue/conflict-based literature instruction.Key words: To Kill a Mockingbird, teaching To Kill a Mockingbird, literature,teaching literature, teaching conflicts, research synthesis, critical pedagogyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUsing critical lenses to teach To Kill a Mockingbird: An interpretive synthesis
dc.title.alternativeBülbülü Öldürmek'in eleştirel öğretimi üzerine yorumlayıcı bir sentez
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLiterary works
dc.subject.ytmMeta-ethnography
dc.subject.ytmPedagogy
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmTo Kill a Mockingbird
dc.subject.ytmLee, Harper
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmCritical theory
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmConflict
dc.identifier.yokid10086076
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395382
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess