Yabancı dil ağırlıklı liseler, hazırlık sınıfı ingilizce dersi `Relative clauses` ünitesi için göreve (İşleme) dayalı ve geleneksel öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarıları ile öğrenme kalıcılığına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, geleneksel öğrenme ortamı ve işleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları ve öğrenme kalıcılıkları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda araştırmacı tararından, Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerin Hazırlık Sınıfı İngilizce Programında yer alan `Relative Clauses` ünitesi, akademik başarırım ölçülmesi amacıyla seçilmiştir. Deneysel araştırma modeli kullanılarak yapılan bu çalışmanın deseni, öntest- sontest kontrol gruplu deneme modelidir. Çalışmalar 2003-2004 Bahar Dönemi'nde yürütülmüştür. Yunus Emre Lisesi Hazırlık sınıflarından iki grup üzerinde yürütülen araştırmada 29 kişiden oluşan kontrol grubunda geleneksel öğrenme ortamı (öğretmen merkezli), 29 kişiden oluşan deney grubunda işleme dayalı öğrenme yaklaşımı uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, uygulama öncesi ve sonrasında kullanılmak üzere araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ile toplanmıştır. MEB tarafından hazırlanan Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerin Hazırlık Sınıflarına yönelik öğretim programında bulunan hedeflerden yola çıkılarak hazırlanan başarı testi, kapsam geçerliliği ve güvenirliği sağlandıktan sonra uygulamaya hazır hale getirilmiştir. Kazanım hedeflerine uygun olarak günlük ders planı ile ders materyallerini hazırlayan araştırmacı öğretmen, daha sonra uygulama evresine geçmiştir. Araştırmada elde edilen veriler, öntest, sontest ve kalıcılık testi ortalama ve standart sapma ve kovaryans analizi hesaplanarak bulunmuştur. Elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: 1- Öntest ve sontestten elde edilen veriler işleme dayalı öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Diğer bir deyişle `deney ve kontrol gruplarının öntestten aldıkları puanlar kontrol altına alındığında, işleme dayalı öğrenme ortamı uygulanan deney grubu öğrencilerinin sontest puanları ile geleneksel öğrenme ortamı uygulanan kontrol grubu öğrencilerinin sontest puanlan arasında anlamlı bir fark vardır` hipotezi desteklenmiştir. 2- Sontest ve kalıcılık testinden elde edilen veriler işleme dayalı öğrenme ortamının öğrenme kalıcılığı üzerindeki başarısını kanıtlar niteliktedir. Başka bir mifadeyle, çalışma sonucunda, `deney ve kontrol gruplarının sontestten aldıkları puanlar kontrol altına alındığında, işleme dayalı öğrenme ortamı uygulanan deney grubu öğrencilerinin kalıcılık testi puanları ile geleneksel öğrenme ortamı uygulanan kontrol grubu öğrencilerinin kalıcılık testi puanlan arasında anlamlı bir fork vardır` hipotezi desteklenmiştir. iv ABSRACT In this research, the effects of traditional teacher-oriented learning and task- based learning upon the students' academic achievement and learning permanence were measured. In this manner, by the researcher the `Relative Clauses` unit in Prep Classes Curriculum was chosen to measure the academic achievement and retention of learning. Pretest and posttest with control group method was used in this research. The studyings were carried on 2003-2004 II. Semester. Yunus Emre High School two Prepatory Classes were used as the subject group of the study. The class with 29 students was the control group and the unit was applied with the traditional teacher-oriented method. Another class with 29 students was the experimental group and the unit was applied with task-based learning. The data of the research were gathered by an achievement test developed by the researcher herself. The test, which was developed concerning the objectives in Prep Class curriculum, was used as pretest, posttest and retention test. Before the test application, its content validity and reliability was acquired. The researcher prepared the daily plans regarding the objectives. Average, standard deviation and covariance were computed according to the data gathered from pretest, posttest and retention test. The results are as the following: 1. The data gathered from pretest and posttest show that task-based learning has an effect on academic achievement. In other words, the hypothesis written as `when the experimental and control groups' pretest average scores are kept in control, there is a significant difference between the posttest average scores of experimental group and control group.` was supported. 2. The data gathered from posttest and retention test indicate that task-based learning has an effect on retention of learning. In other words, the hypothesis written as `when the experimental and control groups' posttest average scores are kept in control, there is a significant difference between the retention test average scores of experimental group and control group.` was supported.
Collections