Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Rasim
dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorGündüz, Birsu
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:17Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39860
dc.description.abstractNitelikli bilgi edinmenin her geçen gün önem kazandığı günümüzde, her zaman kaliteli bilgi edinmesi beklenen üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı ve eleştirel okuma becerilerinin değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu bağlamda, araştırmada yükseköğrenimine yeni başlayan birinci sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları ve eleştirel okuma becerileri açısından ne durumda olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada üniversite birinci sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı ile eleştirel okuma becerilerinin arasındaki ilişki dışında, tutumları, cinsiyet, anne-baba eğitim, aile yapısı, aile tutumu, süreli yayın takip edip etmeme, sahip oldukları kitap sayısı gibi değişkenlerin, okuma alışkanlığında ve eleştirel okuma becerisinde bir farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okuma alışkanlığı, Eleştirel okuma becerisi, Üniversite öğrencileri
dc.description.abstractIt is important to evaluate reading habits and critical reading skills of university students who are always expected to gather qualified information. In this context, within the scope of this study, reading habits and critical thinking skills of freshman students are studied. In this study, the effect of several parameters, such as attitude, gender, parental education, family structure, family attitudes, periodical publication membership and the number of possesed books, on the reading habits and critical thinking skills of first year university students is assessed, in addition to the relationship between the reading habits and critical thinking skills.Key words: Reading habits, Critical reading skills, University studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite 1. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları ve eleştirel okuma becerileri üzerine bir durum çalışması
dc.title.alternativeA study on university freshmen's reading habits and critical reading skills: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHabits
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmCritcal reading
dc.subject.ytmCriticism
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmBook reading
dc.subject.ytmBooks
dc.identifier.yokid10074507
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395394
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess