Student need satisfaction and learning strategies: The relation to mastery goals and underlying reasons
dc.contributor.advisor | Mıchou, Aıkaterını | |
dc.contributor.author | Değirmen, Burçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:15Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39857 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma öğrencilerin ihtiyaç tatmini ve mahrumiyetinin görev yaklaşımlı (olabildiğince fazla öğrenmek) ve görev uzaklaşımlı (mümkün olandan daha az öğrenmekten kaçınmak) hedefler aracılığıyla öğrenme stratejileri arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Ayrıca, bu hedefler altında yatan otonom ve kontrol sebeplerin öğrencilerin ihtiyaç tatmini ve mahrumiyetiyle olan ilişkisi araştırılmıştır. Bu ilişkileri araştırmak için iki farklı araştırma yöntemi içeren çalışma yapılmıştır: kesit çalışması ve bunu takip eden kısa dönemli boylamsal çalışma. Kesit çalışması, çalışmaya gönüllü olarak katılan 226 öğrenciyle yürütülmüştür. Bu öğrenciler Ankara ilindeki bir vakıf üniversitesinin farklı bölümlerinde okumaktadırlar. Kısa dönemli boylamsal çalışma, aynı üniversitenin İngilizce Hazırlık Programında okuyan 331 öğrenciyle yürütülmüştür. Her iki çalışmada da görev yaklaşımlı ve görev uzaklaşımlı hedeflerin altında yatan otonom ve kontrol sebeplerin öğrencilerin ihtiyaç tatmini ve mahrumiyeti ve bunların öğrencilerin öğrenme stratejileriyle arasındaki ilişkiyi araştırmak için aynı anket uygulanmıştır. İlişki analizi sonuçları öğrencilerin ihtiyaç tatmininin görev yaklaşımlı ve görev uzaklaşımlı hedefler ve bu hedeflerin altında yatan sebeplerle pozitif ilişkili olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrenciler bu hedefleri kontrol sebeplerinden dolayı benimsemişlerse, öğrencilerin ihtiyaç mahrumiyetinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Buna ek olarak, görev yaklaşımlı hedef ve bunun altında yatan otonom sebeplerin, görev uzaklaşımlı hedef ve bunun altında yatan otonom sebeplere göre öğrencinin öğrenme stratejilerini belirleyen daha güçlü bir etken olduğu bulunmuştur. Son olarak, ileride yapılacak olan çalışmalar için öneriler ve sonuçların eğitim ve öğretim uygulamaları açısından yansımaları ele alınmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study investigated if students' need satisfaction and frustration are related to their learning strategies through mastery-approach goals (MAp; the goal to learn as much as possible) and mastery-avoidance goals (MAv; the goal to avoid learning less than it is possible). Furthermore, the study investigated if the autonomous and controlling reasons underlying these goals are related to their needs satisfaction or frustration. To address the questions for this research, two studies were conducted through two different research designs: a correlational cross-sectional study followed by a correlational short-term longitudinal investigation. The correlational cross-sectional was conducted with 226 students who participated voluntarily. They were from different departments of a foundation university in Ankara, Turkey. The correlational short-term longitudinal study was conducted with 331 students from the English Language Preparatory Program of the same university. In both studies, same survey was administered to assess the mediating role of autonomous and controlling reasons underlying the pursuit of MAp and MAv goals between students' perceived need satisfaction and learning strategies. The results of the path analysis showed that students' perceived need satisfaction was positively related to MAp and MAv goals, particularly to the autonomous reasons underlying these goals. Also, when students adopt MAp or MAv goal for controlling reasons, students' need frustration is high. Additionally, MAp goals and autonomous reasons underlying MAp goals are stronger positive predictors of students' learning strategies than the MAv goals and their underlying autonomous reasons. Finally, suggestions for further research and implications of the results for education and teaching practices are discussed. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Student need satisfaction and learning strategies: The relation to mastery goals and underlying reasons | |
dc.title.alternative | Öğrencilerin ihtiyaç tatmini ve öğrenme stratejileri: Başarı hedefleri ve altında yatan sebepler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Needs | |
dc.subject.ytm | Needs requirements | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Learnin strategies | |
dc.identifier.yokid | 10115997 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441136 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |