Özel ilköğretim okullarında çalışan yabancı ve Türk İngilizce öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmanın amacı özel ilköğretim okullarında çalışan yabancı ve Türk İngilizce öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırma İstanbul'un Avrupa yakasındaki hem yabancı hem de Türk İngilizce öğretmeni barındıran özel ilköğretim okullarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın üç alt amacı vardır. Bunlardan ilki özel ilköğretim okullarında çalışan yabancı ve Türk İngilizce öğretmenlerinin iş doyum düzeylerini incelemektir. İkincisi iş doyumunu hangi faktörlerin (içsel-dışsal) etkilediğini tespit etmektir. Son olarak da cinsiyet, medeni durum, öğrenim düzeyi, yaş, mesleki kıdem, okul kıdemi ve alman hizmetiçi eğitim sayısı özellikleri ile iş doyumu arasında nasıl bir ilişkinin olduğunu incelemektir. Çalışmaya özel ilköğretim okullarında çalışan 143 Türk, 69 yabancı İngilizce öğretmeni katılmıştır. İş doyumunu ve onu etkileyen içsel ve dışsal faktörler Minnesota İş Doyum Anketi ile ölçülmüştür. Araştırmanın genel sonuçları şunlardır: 1) Özel ilköğretim okullarında çalışan Türk İngilizce öğretmenlerinin içsel ve dışsal iş doyum düzeyleri, yabancı İngilizce öğretmenlerinin içsel ve dışsal iş doyum düzeylerinden daha yüksektir. 2) Özel ilköğretim okullarında çalışan yabancı İngilizce öğretmenlerinin dışsal iş doyum düzeylerinin içsel iş doyum düzeylerinden daha yüksek olduğu görülmüş iken, Türk İngilizce öğretmenlerinin içsel iş doyum düzeylerinin dışsal iş doyum düzeylerinden daha yüksek olduğu saptanmıştır. 3) Yabancı ve Türk İngilizce öğretmenlerinin yaş, mesleki kıdem, okul kıdemi, gelir ve hizmetiçi eğitim sayısı değişkenleri ile genel iş doyum düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. SUMMARY The aim of this study is to compare the job satisfaction level of Turkish and foreign English teachers at private primary schools. In order to achieve this aim, the study was held at all private primary schools located at the European side of Istanbul and also which have both Turkish and foreign English teachers. The aim of this study has three dimensions. The first is to investigate job satisfaction level of Turkish and foreign English teachers at private primary schools. The second is to find out what factors (mtrinsic/extrinsic) are prominent in job satisfaction level of Turkish and foreign English teachers. Finally, the third is to reveal whether different variables such as sex, marital status, age, education level, job experience, experience at the school they work, monthly salary and number of inservice training they have joined. The research has been conveyed among 143 Turkish and 69 foreign English teachers from private primary schools, respectively. Job satisfaction level and its intrinsic and extrinsic influencers have been quantified via Minnesota Satisfaction Questionnaire. The general results of the study are: 1) The extrinsic and intrinsic job satisfaction levels of Turkish English teachers at private primary schools are higher man the extrinsic and intrinsic job satisfaction level of foreign English teachers at private primary schools. 2) The extrinsic job satisfaction level of foreign English teachers at private primary schools is higher than their intrinsic job satisfaction level. On the other hand, the intrinsic job satisfaction level of Turkish English teachers at private primary schools is higher than their extrinsic job satisfaction level. 3) There is a significant relationship among variables; age, experience in job, experience at the school they work, monthly salary and number of inservice training they have joined. IV
Collections