resmi ve özel ilköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin algılarına göre ilköğretim okullarında motivasyon faktörlerinin ne derece kullanıldığının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı Resmi ve Özel İlköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin algılarına göre, Resmi ve Özel İlköğretim okullarında motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerinin belirlenmesidir Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini İstanbul İli Kadıköy îlçesi'ndeki toplam 70 okuldan, 35 resmi ilköğretim okulunda çalışan 106 öğretmen ile 35 yönetici, ve 8 Özel İlköğretim okullundaki 35 öğretmen ile 8 okul müdürü oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin ve okul müdürlerinin %10'u örnekleme alınmıştır. Öğretmenlerin ve okul müdürlerinin seçiminde ise oransız eleman örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Evreni oluşturan toplam 43 okulda çalışan öğretmenlere ve yöneticilere anket uygulanmıştır. Anket Resmi ve Özel ilköğretim okullara gidilerek öğretmen ve okul müdürlerine uygulanmıştır. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi için yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, varyans analizi ve t - Testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde giriş başlığı altında; problem durumu, araştırmanın amacı, önemi, sayıtlıları, sınırlılıkları ve tanımlar verilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi açıklanmıştır. Üçüncü bölüm güdüleme ile ilgili kuramsal bilgilere, dördüncü bölüm ise bu alanda yapılan araştırmalara ayrılmıştır. Beşinci bölümü bulgular ve yorum kısmı oluşturmuştur. Altıncı ve son bölümde ise sonuç ve öneriler yer almaktadır. Çalışma dört boyutta ele alınmıştır. Bu Dört boyut, bilgilendirme, ödüllendirme yetkilendirme ve işletmeye uyum boyutudur. Araştırma sonucunda elde edilen bazı sonuçlar şöyledir 1. Resmi İlköğretim okullarında çalışan müdürlerin okullarında gerçekleşen motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri incelendiğinde, motivasyon faktörlerinin dört boyutta da `çok` düzeyde kullanıldığı ifade edilmiştir.2. Resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri incelendiğinde, bilgilendirme boyutunda `çok` düzeyde diğer üç boyutta diğer üç boyutta `orta` düzeyde kullanıldığı ifade edilmiştir.. 3. Resmi ilköğretim okullarında çalışan müdür ve öğretmenlerin okullarındaki motivasyon faktörlerinin ne derece kullanıldığına ilişkin görüşleri incelendiğinde, bilgilendirme boyutu dışında anlamlı farklılık görülmektedir. 4. Özel ilköğretim okullarında çalışan müdürlerin motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri arasında incelendiğinde motivasyon faktörlerinin, dört boyutta ` çok ` düzeyde kullanıldığı ifade edilmiştir. 5. Özel ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri arasında incelendiğinde motivasyon faktörlerinin, dört boyutta ` çok ` düzeyde kullanıldığı ifade edilmiştir. 6. Özel ilköğretim okullarında çalışan müdür ve öğretmenlerin okullarındaki motivasyon faktörlerinin ne derece kullanıldığına ilişkin görüşleri incelendiğinde, dört boyutta da anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. 7. Resmi ve Özel ilköğretim okullarında çalışan müdürlerin, okullarındaki motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık var mı? diye incelendiğinde dört boyutta da anlamlı bir farklılığın olmadığı anlaşılmıştır. 8. Resmi ve Özel İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin, okullarındaki motivasyon faktörlerinin kullanılma derecelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık var mı? diye incelendiğinde dört boyutta da anlamlı bir farklılığın olduğu anlaşılmıştır. IV ABSTRACT The aim of this research is that: To determine the usage degree of the motivation factors in private and government schools according to the views of principals and teachers who work in these schools in Kadıköy. The studying population of this research covers total 70 schools of 35 teachers who work in 8 privare schools in Kadıköy (Istanbul), 106 teachers and 35 principals in government schools in Kadıköy ( Istanbul). These teachers and principals have been choosen at ran-dom. And a questionnarie has been applied to these teachers and principals by going to the government and private schools which are in Kadıköy. In this research survey method is used. To analyse the datums, techniques of percentage, arithmetic average, standart deviation, variance analyse were used. This research consists of six chapter. In the first chapter problem sentence, objectives, the importance of the research, assumptions, limitations and definitions are indicated. In the second chapter the model of the research, universe, population group, data collection, evaluation and interpretation are indicated. In the third chapter, theoretical knowledges about motivation; in the fourth chapter, researchs about motivation are stated. In the fifth chapter conclusions the finding of research are given as tables and necessary interpretations are defined. The sixth section conclusions and proposals are placed. We have four dimensionsin the study.These are, giving knowledge, giving authority, giving reward and adaptation of the organisation. Some of the important findings of the research are as follows: 1. Searching the views of principals and who work in government school about the usage of degree of motivation factors, it is expressed that the motivation factors are used in plenty level in four dimensions. 2. Searching the views of teachers who work in government school about the usage degree of the motivation factors, motivation factors are used in plenty level in giving knowledge dimension and in middle level in other three dimension.3. Searching If there is meaningful difference between the views of principals and teachers who work in government schools about the usage degree of motivation tools, except giving knowledge dimension there are meaningful differences in three dimensions 4. Searching the views of principals and who work in private school about the usage of degree of motivation factors, it is expressed that the motivation factors are used in plenty level in four dimensions. 5. Searching the views of teachers and who work in private school about the usage of degree of motivation factors, it is expressed that the motivation factors are used in plenty level in four dimensions. 6. Searching If there is meaningful difference between the views of principals and teachers who work in private schools about the usage degree of the motivation factors, we understood that there is no meaningful difference in four dimension. 7. Searching If there is meaningful difference between the views of government school principals and private school principals about the usage degree of motivation factors in their schools, we understood that there is no meaningful difference in four dimensions. 8. Searching If there is meaningful difference between the views of government school teachers and private school teachers about the usage degree of motivation factors in their schools, we understood that there are meaningful differences in four dimensions. VI
Collections