Öğrenici ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyleri ve öğrencilerin yabancı dil öğrenmeleri arasındaki koşutlar: Tanısal model ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz Öğrenicilerin okul basanlarında, içinde yetiştikleri ailelerinin sosyo ekonomik düzeylerinin rolü konusu geçmişte oldukça tartışılmış ve halen de tartışılan bir konudur. Bu konuda bir çok kuram ortaya atılmış ve varsayımda bulunulmuştur. Kimi toplumbilimci, dilbilimci ve bilim adamı okul başarısı ile öğrenici ve ailesinin sosyo-ekonomik düzeyi arasında yoğun bir ilinti olduğunu savunurken kimileri de bu ilişkinin aslında var olmadığını yada sanıldığı kadar önemli olmadığını söylemişlerdir. Bu alanda yapılan çalışmaların bir uzantısı şeklinde de tanımlanabilecek olan bu araştırmada, öğrenicilerin sosyo-ekonomik düzeyleri ile öğrenicilerin yabancı dil öğrenimi arasındaki koşutluk irdelenmektedir. Çalışmanın birinci bölümünde konu ile ilgili yapılan art alan çalışması sunulmaktadır. Burada sosyo-ekonomik düzey - ders başarımı arasındaki bağlantı, bu konuyu destekleyen ve karşı çıkan görüşler doğrultusunda açıklanmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde, araştırmanın genel düzenlenmesi ve veri toplama yollan hakkında bilgi verilmektedir. Daha sonra toplanan verilerin bulgusal dökümü, değerlendirilmesi ve yorumu aktarılmaktadır. Çalışmanın son bölümü sonuç ve sonuçlar doğrultusunda ortaya konan önerilere ayrılmıştır. II ABSTRACT The role of socioeconomic status of families in which learners have lived on their academic success has always been a controversial issue. Numerous theories and hypotheses have been put forward on the topic. Some sociologists, linguists and scientists are claiming that there is such a relationship between the learners' academic success and their families' socioeconomic status whereas some of them are stating there is a very limited meaningful relationship, if any. This research can be considered a continuation of this debate and it is particularly focused on the relationship between the learners' foreign language learning performance and their families' socioeconomic status. In the first part of the research, the literature review has been presented, in doing so, the relationship between learners' academic success and their families' socioeconomic status has been scrutinized by analyzing both the pro- and anti- sides. In the second part of the research, general information has been given on the general design of the study and data collecting methods. Later on, the discussion of data findings, an evaluation and interpretation have been explained. The third part of the research has been dedicated to recommendations in align with the results. m
Collections